HR-chef/biträdande regiondirektör
Experis Executive Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Executive Huvudkontor i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Storfors,
Säffle eller i
hela Sverige Region Värmland arbetar för ett skönare liv i Värmland. Vi jobbar med infrastruktur, folkbildning, näringsliv, kultur och kollektivtrafik. Vi arbetar också med utveckling av vård och omsorg samt för en god tillgång på arbetskraft. Målet är tillväxt och hållbar utveckling. Uppdraget kommer från staten och våra medlemmar - de värmländska kommunerna och landstinget. Läs mer på regionvarmland.se.
Publiceringsdatum2015-05-08Dina arbetsuppgifterSom Region Värmlands HR-chef, tillika biträdande regiondirektör har du det övergripande ansvaret för det strategiska HR-arbetet och för det operativa HR-stödet inom Region Värmland. Du kommer agera råd och stöd till verksamheten inom bland annat rekrytering, medarbetarskap och ledarskap, arbetsmiljö, jämställdhet, anställningsvillkor, lönebildning samt verksamhetsutveckling. Du ansvarar för Region Värmlands interna processer och förändringsarbete.
Du svarar för att HR bidrar till att chefer och rektorer uppnår verksamhetens mål med goda resultat. Du kommer även ansvara för Region Värmands samverkan med de fackliga organisationerna.
I rollen som biträdande regiondirektör representerar du Region Värmland i olika sammanhang och agerar i olika offentliga miljöer och sammanhang där du för organisationens talan. Du har också en viktig roll i att skapa samt utveckla relationer och samarbete med Region Värmlands medlemmar.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som HR-chef, tillika biträdande regiondirektör, har du en relevant akademisk examen, företrädesvis med inriktning mot personalfrågor, arbetsrätt och/eller beteendevetenskap. Du har flerårig ledarerfarenhet, företrädesvis inom HR-området, med erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet, förändringsarbeten och medarbetare med goda resultat. Tidigare erfarenhet av ledningsgruppsarbete på strategisk nivå samt budget-, verksamhets- och personalansvar.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper om offentlig sektor och politiskt styrd verksamhet. Erfarenhet av kommunal samverkan samt tidigare erfarenhet av arbete med och/eller inom Värmlands kommuner värderas högt.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Du har en förmåga att omsätta en verksamhets mål och strategier till praktisk tillämpning av verksamhetsstöd. Du ser en helhet och är tydlig i ditt sätt att kommunicera och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna klargörs. Du är prestigelös och mogen i ditt ledarskap, trygg och tar egna initiativ. Samtidigt har du ett intresse av, och en strävan efter, förbättring samt utveckling.
Du har en god förmåga att skapa samsyn, främja samarbeten och upprätthålla effektiva arbetsrelationer. Du är drivande, uthållig och initiativrik i förändringsarbeten, har en god analytisk förmåga och är strukturerad.
Tjänsten är direkt underställd regiondirektören och innebär en plats i Region Värmlands ledningsgrupp.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Hösten 2015
Kontaktperson för detta jobbI den här rekryteringen samarbetar Region Värmland med Experis AB. För ytterligare information kontaktar du rekryteringskonsult Katarina Glennert, tel.073-077 49 56.
Du lämnar din intresseanmälan till denna tjänst genom att klicka på länken här intill, med bifogat CV. Sista ansökningsdag är den 24 maj 2015.
Välkommen med din intresseanmälan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Glennert 054-221881
FöretagExperis Executive Huvudkontor
AdressExperis Executive Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2286483
Observera att sista ansökningsdag har passerat.