HR-Business Partner
DB Schenker / Administratörsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos DB Schenker i Ospecificerad arbetsort DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på
www.dbschenker.com/se Är du relativt nyutexaminerad och vill jobba brett inom HR-området i en operativ verksamhet, där varje dag inte är den andra lik? Är du strukturerad, noggrann, beredd på en hel del administration och vill lära dig mer om HR-området? Skicka in din ansökan redan idag!
På HR-avdelningen distrikt Stockholm är vi två medarbetare som arbetar konsultativt med ca. 20 chefer. Min medarbetare Jessica har valt att gå vidare till nya utmaningar och jag söker därför hennes ersättare.
Publiceringsdatum2017-07-10Dina arbetsuppgifterDu kommer vara ett aktivt chefsstöd i allmänna HR-frågor. Arbetet består till stor del av administration och de administrativa arbetsuppgifterna innefattar exempelvis upprättande av anställningsavtal, utbildningsuppföljning och annan dokumentation vid nyanställningar. Du kontrollerar rättelser kring tidsrapportering och frånvaro gentemot cheferna samt drar sjukfrånvaro för våra tjänstemän. Du skriver intyg, betyg samt kontrollerar läkarintyg och sköter anmälningar till Försäkringskassan.
Vidare stöttar du cheferna i rekryteringsprocessen, rehabiliteringsärenden, disciplinärenden och fackliga förhandlingar. Även frågor kring arbetsrätt är vanligt förekommande.
KompetenserVi söker dig som är nyutexaminerad personalvetare. Det är meriterande om du arbetat med administration, som rekryteringsassistent, konsultchefsassistent eller liknande tidigare.
Dina personliga egenskaperDu tycker om att skapa struktur och ordning på din arbetsplats. Du är noggrann och har förmågan se detaljer i dokument som andra personer missar. Du är en god kommunikatör och förmedlar gärna företagets rutiner och processer till medarbetare och chefer.Att bygga relationer samt vara lyhörd är något som faller sig naturligt för dig. För dig är det självklart att kavla upp armarna och hugga i där det behövs. Du tycker om att arbeta nära verksamheten och bidrar gärna med egna tankar och idéer kring förbättringar inom HR-området.
Information och ansökan
För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta Camilla Jeppsson, HR-Business Partner, på telefon: 08-585 101 04.
Vi finns i Lunda industriområde. Vi är ca 240 anställda varav hälften är tjänstemän och hälften kollektivanställda.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi vill att du börjar så snart som möjligt.
Din ansökan skickar du senast den 6 augusti 2017 till:
www.hrsupporten.se/schenkerab.phpSkicka in din ansökan så fort som möjligt då vi intervjuar löpande.Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-06
Ange följande referens när du ansöker: HRBP_138_Sthlm
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHR- Business Partner Camilla Jeppsson 08-58510104
FöretagDB Schenker
AdressDB Schenker
Fagerstagatan 47
16353 SPÅNGA
KontorsadressFagerstagatan 47
Jobbnummer 3598342
Observera att sista ansökningsdag har passerat.