HR-assistent till vår kund i Dalsland

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som receptionist, kontorsansvarig, personalassistent eller liknande administrativt arbete som vill hitta nya utvecklingsmöjligheter och jobba hos vår kund i Dalsland.

Publiceringsdatum
2018-10-11

Om tjänsten
Som HR- assistent kommer dina arbetsuppgifter innebära:
• Ansvara för att bemanna produktionen vid sjukdom
• Ta emot besökare
• Stötta med teknisk IT support i konferensrum
• Beställning/Inköp av varor
• Förbereda vid möten, interna och externa
• Se till att gemensamma ytor är i gott skick
• Administrera och följa upp beställningar och inköp
• Förbereda och assistera vid kundevent och utbildningar
• Planera utbildningar för produktionspersonalen tillsammans med deras utbildningstekniker

Anställningen är en heltidstjänst, dagtid och måndag-fredag.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som receptionist, kontorsansvarig, Hr-assistent eller liknande administrativt arbete. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och i skrift. Gärna gått ekonomiutbildning eller någon typ av personaladministratörs utbildning.

Vidare ser vi att du är en god kommunikatör, kan driva ärenden självständigt och är en lagspelare. Du är även lösningsbenägen och uppmärksam på detaljer, driven, engagerad och ansvarsfull. Viktigt att du är van att arbeta efter deadlines och förstår vikten av att leverera i tid och att du är serviceminded, flexibel och stresstålig. I denna roll behöver du vara van att ligga steget före och arbeta proaktivt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som HR- assistent är ett konsultuppdrag med start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning hos kund.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: therese.heden@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
HR- assistent, personalansvarig, Dalsland, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-10
Ange följande referens när du ansöker: ref-27852
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Hedén

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Storgatan 50, vån 2
46130 TROLLHÄTTAN

Kontorsadress
Storgatan 50, vån 2

Jobbnummer
4396881

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: