HR-assistent till HR-enheten Lidngö stad
Lidingö stad / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidingö stad i Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
HR-enheten i Lidingö stad till hör stadsledningskontoret vars uppdrag är att ge stadens förvaltningar råd, stöd och service liksom att vara stabsorgan till kommunstyrelsen. HR-enheten består av 10 medarbetare. Vi sitter centralt placerade och arbetar på uppdrag av stadsledningskontoret och stadens chefer. Här arbetar HR-konsulter, HR-assistenter och stadens hälsopedagog med vårt uppdrag att vara en stödfunktion till stadens chefer samt att arbeta fördjupat och övergripande med rutiner och policys inom bland annat arbetsrätt, arbetsmiljö, employer branding, rekrytering och hälsa. Vi söker nu en HR-assistent till enheten.
Publiceringsdatum2018-01-23Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter blir bland annat att vara huvudansvarig för stadens rekryteringssystem och administrera stadens platsannonser. Du kommer att vara behjälplig med att formulera annonser och boka annonsplats i media. Du kommer även att ansvara för och löpande sköta våra sociala medier.
Andra arbetsuppgifter är uppdateringar av vårt intranät, fakturakontering och att vara ett administrativt stöd på enheten. Du kommer att ingå i någon av våra arbetsgrupper där vi arbetar fördjupat inom olika HR-områden. Även andra projekt inom staden kan komma att bli aktuella. Du har ett nära samarbete med enhetens andra assistent och arbetsuppgifterna kan komma att ändras över tid.
Du deltar i HR-enhetens utvecklingsarbete och bidrar till ett gott samarbete.
Lidingö stad välkomnar nya idéer och bjuder på spännande utmaningar. Vi tror att du lockas av den bredd av frågor och verksamhetsområden som vi kan erbjuda inom en kommun och HR-enhet!
KvalifikationerVi söker dig som har avslutad personalvetarutbildning eller motsvarande. Har du tidigare erfarenhet från arbete på en HR-avdelning är det meriterande. Du har även arbetat med webbpublicering av annonser, sociala medier samt andra administrativa sysslor sedan tidigare.
Du har goda datorkunskaper, är van att formulera bra texter och har lätt för att lära dig nya saker. Som person är du självgående, kan uttrycka dig väl i tal och skrift, tar ansvar för din uppgift och är strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa och stötta andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare har du initiativförmåga, är flexibel och tycker om att samarbeta.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Välkommen med din ansökan!
Övrig informationTillträde omgående enligt överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-13
Ange följande referens när du ansöker: 3690139030
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Engström 08-731 32 20
Facklig representant nås via stadens växel 08- 731 30 00
FöretagLidingö stad
AdressLidingö stad
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö
KontorsadressStockholmsvägen 50, 18182 Lidingö
Jobbnummer 3919964
Observera att sista ansökningsdag har passerat.