HR-assistent till AG Advokat

AG Advokat / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AG Advokat i Stockholm

AG Advokat är en av Sveriges ledande byråer inom bygg- och fastighetsrätt. Efterfrågan på våra tjänster ökar kontinuerligt och i takt med detta har byrån vuxit kraftigt de senaste åren. Idag är vi 75 medarbetare som sitter i härliga lokaler i NK-huset. Du kan läsa mer om byrån här (www.agadvokat.se).

Är du i början av din HR-karriär eller i slutet av din personalvetarutbildning och söker en bred tjänst inom HR tror vi att det här är den perfekta rollen för dig.

Publiceringsdatum
2018-03-28

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen arbetar du nära HR-ansvarig och tillsammans kommer ni utveckla och effektivisera byråns HR-arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta löpande samordning och administration rörande byråns medarbetare. Detta innebär bland annat förberedelse inför och introduktion av nya medarbetare, rekrytering tillsammans med HR-ansvarig samt att samordna såväl employer branding- som medarbetaraktiviteter.

Tjänsten passar dig som tycker om att arbeta med varierande arbetsuppgifter i en miljö där tempot är högt.

Vi ser att du som söker tjänsten har:

• Eftergymnasial utbildning inom HR/personal eller motsvarande
• Tidigare erfarenhet av administration, gärna inom HR och/eller rekrytering
• Mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift

Tidigare erfarenhet av att självständigt driva rekryteringsprocesser är meriterande, men inget krav.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ser att du som söker tjänsten är prestigelös, ansvarstagande, kommunikativ och har ett öga för detaljer. Vidare är du som person flexibel, problemlösande och har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. I rollen kommer du att ha flera kontaktytor, både externt och internt, varför det är viktigt att du har lätt för att skapa goda samarbeten och att du trivs med att ge service.

Vi erbjuder

• En möjlighet att arbeta på en ledande advokatbyrå
• En härlig kultur med många medarbetaraktiviteter såsom årlig byråresa, sommar- och julfest samt regelbundna after works.
• Moderna lokaler i centrala Stockholm
• En arbetsplats med god stämning och sammanhållning
• Generösa förmåner som till exempel friskvårdsbidrag och regelbundna hälsoundersökningar
• En omväxlande vardag där du är involverad i flera delar av organisationen

Om tjänsten
Omfattning: Heltid
Placering: Regeringsgatan 38
Tillträde: Enligt överenskommelse

Eventuella frågor är välkomna till Josefin Clahr, HR-ansvarig, telefon 08-677 18 40 eller josefin.clahr@agadvokat.se.

Du är välkommen in med din ansökan via vår karriärsida, http://karriar.agadvokat.se. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josefin Clahr josefin.clahr@agadvokat.se 072-512 42 33

Företag
AG Advokat

Adress
AG Advokat
Regeringsgatan 38
11156 Stockholm

Kontorsadress
Regeringsgatan 38, Stockholm

Jobbnummer
4051041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AG Advokat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AG Advokat: