HR-assistent sökes till modernt IT-bolag

Brainpeople / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm, Solna, Sollentuna, Tyresö, Täby eller i hela Sverige

Är Du intresserad av att jobba med HR-frågor?
HR-assistent sökes till modernt IT-bolag
Företaget är ett stort och modernt IT-bolag som befinner sig under tillväxt. Är Du intresserad av att arbeta som HR- assistent och söker nya utmaningar i ett nationellt bolag då är detta ett perfekt tillfälle för dig! Organisationen är belägen i trevliga lokaler norr om Stockholm.
Arbetsbeskrivning: Ditt arbete kommer att innebära att assistera Human Resources Director och Human Resources Manager i arbetet med att säkerställa HR-avdelningens roll som en effektiv servicefunktion som skapar mervärde på alla nivåer inom organisationen. Dina arbetsuppgifter kommer främst att ligga inom det administrativa där Du bl.a. kommer att underhålla och uppdatera anställningsuppgifter i den elektroniska databasen och annan lagringsmedia, skapa annonser och övervaka anställningsprocessen, informera lönebyrå om förändringar i avtal och personuppgifter vid nyanställningar och uppsägningar samt skriftligen informera anställda om förändringar i avtal och villkor. Det kommer även att ingå i Dina arbetsuppgifter att skriva välkomstbrev till nyanställda, administrera personlighetstest samt ansvara för att uppdatera och underhålla HR- sidorna på bolagets intranät.
Arbetets omfattning: Start så snart som möjligt. Du kommer att jobba som konsult via Brainpeople under de första månaderna och därefter vid god prestation bli rekryterad till företaget.
Arbetstider: Heltid, kontorstider 8-17 med 1 timmes lunch.
Kompetenskrav: Vi ser gärna att du har examen från PAO- programmet eller motsvarande utbildning. Ett krav är dock att du arbetat med liknande administrativa uppgifter tidigare under ca 1-2 år. Du har en mycket god datavana och är van att arbeta i MS Office och Excel. Eftersom bolaget är internationellt är det ett krav är att Du talar och skriver engelska obehindrat.
Personliga egenskaper: Som person är du trygg och eftertänksam – du har hög integritet och en förtroendeingivande framtoning. Du har en hög moral och etik i ditt arbete med personalfrågor och sätter ett värde i att utföra ett korrekt arbete. Samtidigt är du positiv, glad och lätt att samarbeta med. Du är framåt, självständig och van att ta tag i saker. Du ska dessutom vara noggrann, ha en god organisatorisk förmåga samt tycka det är roligt att jobba i en fartfylld miljö med internationella/nordiska kontakter.
Intresserad? Skicka in din ansökan till hr_office@brainpeople.se bifoga CV och personligt brev och märk din ansökan med "HR- assistent".
Frågor besvaras av Maria Nordenhem på telefon 08- 440 80 67.
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Publiceringsdatum
2008-09-24

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid, tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Fast avtalsenliglön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: hr_office@brainpeople.se

Företag
Brainpeople

Adress
Brainpeople
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM

Kontorsadress
Industrigatan 4A
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4408090

Jobbnummer
318640

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brainpeople

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brainpeople: