HR-assistent/Receptionist

IPM Informed Portfolio Management AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IPM Informed Portfolio Management AB i Stockholm

IPM Informed Portfolio Management AB en kapitalförvaltningsfirma som grundades 1998 och bedriver verksamhet inom systematisk makro- och aktieförvaltning för stora institutionella kunder från tre kontinenter. Vi är cirka 45 personer och arbetar i moderna lokaler centralt beläget på Mäster Samuelsgatan 6 i Stockholm. IPM Informed Portfolio Management AB är auktoriserad av Finansinspektionen som förvaltare av alternativa investeringsfonder samt diskretionär förvaltare av investeringsportföljer.

Till vår kund IPM söker vi nu en HR-assistent/Receptionist till deras kontor i centrala Stockholm.

Publiceringsdatum
2015-05-05

Dina arbetsuppgifter
Som HR-assistent/Receptionist är du en viktig person med stort dagligt ansvar. Dina arbetsuppgifter är både spännande och varierande. Det krävs därför att du som person är flexibel.

I rollen som Receptionist kommer du att ansvara för att ta emot och välkomna besökare, svara i telefon, förbereda konferensrum inför möten och se till att kontoret ser representativt ut. Utöver ansvaret i receptionen har du många administrativa arbetsuppgifter. Du är bl.a. inköpsansvarig av kontorsmaterial, ansvarar för hotell- och resebokningar samt kopiering/scanning m.m. Du kommer även att hjälpa till med att anordna event, konferenser och After Works.

I rollen som HR-assistent kommer du stödja HR chefen med en mängd administrativa arbetsuppgifter. Du kommer bl.a. att uppdatera samt förbättra processer och information på personalområdet. I din roll ingår utbildningsadministration, sammanställning av personalstatistik och övrig information samt att uppdatera intranätet. Du kommer administrera introduktionsprogram för nyanställda och vara behjälplig åt VD och chefer med personalrelaterade frågor och andra assistentuppgifter.

Profil
Vi söker dig som har relevant utbildning eller erfarenhet inom området samt ett stort intresse för HR, service och administration. För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du främst är självständig, noggrann och lyhörd. Du trivs med ett strukturerat arbetssätt och du har en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du är inte rädd för att ta egna initiativ och tycker om att utvecklas och lära dig nya saker. Utöver detta är du driven, flexibel och utför alltid ditt arbete med högsta möjliga kvalité och noggrannhet. Du har även grundläggande kunskaper i de vanligaste Office-programmen och goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.

Övrig information
Tjänsten är en rekrytering till ett föräldravikariat på heltid och kommer att tillsättas i början av augusti. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du några frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansvarig rekryterare Marie Bergsman på 08-407 55 55.

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Bergsman +46 8407 55 55

Företag
IPM Informed Portfolio Management AB

Adress
IPM Informed Portfolio Management AB
mäster samuelsgatan 6
11144 Stockholm

Kontorsadress
mäster samuelsgatan 6

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2279477

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IPM Informed Portfolio Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IPM Informed Portfolio Management AB: