HR-assistent med öga för service och administration!

Studentconsulting Sweden AB (Publ) / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ) i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Har du en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande och har ett intresse för människor? Har du erfarenhet av administrativt arbete? Läs då mer nedan!

Vi söker nu en HR-assistent till vår kund i Lund. I rollen som HR-assistent är du en nyckelspelare i rekryteringsprocesserna och stöttande HR-arbete. Du kommer ingå i ett kompetent team där arbetsuppgifterna innefattar en härlig blandning mellan service och administration. Du kommer arbeta nära med kollegor och andra stödfunktioner och du beskriver dig därför som en teamplayer.

Publiceringsdatum
2020-02-06

Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara en stor del i det administrativa arbetet kring företagets rekryteringsprocess. Som HR-assistent har du den första kontakten med såväl anställande chefer som kandidater och är på så sätt ansiktet utåt för företaget. Du kommer även arbeta med service till medarbetare och kollegor, upprätthålla anställningsfiler och administrera i HR-systemet.
Dina arbetsuppgifter kan bland annat innefatta:
• Publicering av jobbannonser på olika portaler och forum
• Urval
• Schemalägga och planera intervjuer
• Referenstagning
• Hantera all kontakt med kandidater och anställande chefer, exempelvis via telefon och mail
• Administration relaterad till rekryteringsprocessen

Du kommer vara anställd av StudentConsulting och arbeta på plats hos vår kund i Lund. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är sedvanliga kontorstider, måndag-fredag. Tjänsteresor kommer att förekomma i tjänsten om ca 10% av din anställning. Uppdraget startar omgående och pågår i 7 månader. Arbetet sker på både engelska och svenska, därför är det viktigt att du på en professionell nivå kan kommunicera med både kollegor och kandidater.


Profil
Du kommer arbeta nära med kollegor och du beskriver dig därför som en teamplayer. Dr drivs av att alltid göra ett bra jobb och leverera fantastisk service till både kollegor och kandidater. För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis HR eller annan relevant erfarenhet och har även arbetslivserfarenhet av administrativt/koordinerande arbete. Har du dessutom tidigare arbetat i HR system är detta meriterande. Som person är du är noggrann, handlingskraftig och serviceminded. Du strävar ständigt efter förbättring och utveckling samt trivs i en arbetsmiljö där det händer mycket. Du behärskar både engelska och svenska flytande i tal och skrift på professionell nivå.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök idag! Urval och intervjuer sker löpande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 mån eller längre

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ) (org.nr 556674-7449)

Arbetsplats
StudentConsulting

Jobbnummer
5082285

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ):