HR-assistent med fokus på rekrytering till välkänt företag

Magna AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Kundföretaget

Vår kund är ett statligt företag med huvudkontoret placerat i ljusa och fräscha lokaler i Solna. Företaget är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.

Publiceringsdatum
2016-01-18

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu för kunds räkning en HR-assistent med fokus på rekrytering. Varje sommar har vår kund behov av 300-400 sommarjobbare och behöver nu en HR-assistent som kan stödja rekryterarna i denna process.

Arbetsuppgifter som ingår i rollen:
Organisera och hantera projektadministration
Skriva jobbannonser
Hantera urvalsprocessen i samarbete med rekryterarna
Göra kontroller och tester på kandidater

Arbetets omfattning:
Tjänsten är ett heltidsuppdrag på 4-5 månader med start i slutet av januari eller början av februari. Du är anställd av oss på Magna och jobbar som konsult hos vår kund.

Profil
Kompetenser
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR, personal eller administration. Det är viktigt att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Du har erfarenhet av att jobba i Word, Excel och Outlook. Det är meriterande om du har erfarenhet av rekrytering.

Dina personliga egenskaper
För att trivas på företaget tror vi att du är kommunikativ och serviceminded. Då tjänsten innebär att stödja verksamheten på ett så effektivt sätt som möjligt är det viktigt att du är en lagspelare och tycker om att ge bästa möjliga support. Du har bra struktur i dina arbetsuppgifter, är lösningsorienterad och duktig på administration.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Ann Jonson via ann.jonson@magna.se .

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-21
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6562
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Jonson ann.jonson@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2622297

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: