HR-assistent / HR-administratör / Employer Branding

Bravura Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-07-23

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Linklaters.

Om företaget
Linklaters lämnar affärsjuridiska råd till världens ledande företag, finansiella institutioner och organisationer. Med 31 kontor i alla stora affärs- och finanscentra globalt, levererar Linklaters en unik service till klienter i hela världen. Du får arbeta brett och vara en del av ett framgångsrikt bolag som är centralt lokaliserat i Stockholm. På kontoret lär du känna alla medarbetare med det mindre kontorets personlighet samtidigt som du ingår i ett större internationellt sammanhang där du får ta del av stödfunktioner, internationella processer samt ett gediget utbildningspaket.

Läs mer om Linklaters på www.linklaters.com.


Dina arbetsuppgifter
Rollen som HR-assistent hos Linklaters är av bred karaktär och innefattar bland annat employer branding via bland annat sociala medier, koordinering av events, administration samt övriga administrativa arbetsuppgifter inom HR. Du ansvarar även för att granska löner, fakturering inom pension samt hantera friskvård och övriga förmåner. Du arbetar med onboarding av nya medarbetare och att lägga in information i personalsystemet Workday samt uppdatera policys och riktlinjer. Du koordinerar även events och seminarier för till exempel juriststudenter, något som sker både fysiskt och digitalt.

Det finns stora möjligheter att själv bidra och driva projekt inom företaget såsom att koordinera ledarskapsutbildningar och internationella webinarier för att nämna några!

Du rapporterar till HR-manager och ni två utgör grunden i HR-teamet på Linklaters och arbetar tätt ihop. Du har även samarbeten med bland annat marknadsassistent samt samarbetspartner för löneadministration.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad utbildning inom HR, personal eller liknande, alternativt motsvarande erfarenhet
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter såsom administration och service, koordinering av HR-evenemang eller employer branding
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska såväl som engelska
• Stort intresse för employer branding och sociala medier

För att trivas i rollen som HR-assistent är du van vid att ta tag i uppgifter på ett lösningsorienterat sätt och att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö. Vidare tror vi att du trivs med ett högt arbetstempo och att du har förmågan att snabbt ställa om och prioritera efter nya förutsättningar. I rollen har du flertalet kontaktytor vilket förutsätter att du är trygg i dig själv och i din sociala samt kommunikativa förmåga där du inte räds att ta kontakt. Du trivs med att samarbeta med andra. Du har förmågan att att kunna ta egna initiativ och på ett självständigt sätt driva på ditt arbete och resultat. Du agerar som förebild för andra och medverkar i utvecklingen av företagets kultur och värderingar.

Övrig information:

Start: Augusti /september eller enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: HR-assistent, HR-administratör, assistent, administratör, employer branding, sociala medier, linklaters, stockholm, heltid, HR, personal, juridik, juristbyrå

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5872600

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: