HR-assistent för spännande uppdrag

serveOffice ab / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Järfälla eller i hela Sverige

Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan, primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretaget Great Place to Work.

Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en HR-assistent till vår kund. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på 75% med placering i Sundbyberg. Start 1 mars och förväntas pågå till och med sista september.

Arbetsbeskrivning
Rollen som HR-assistent hos vår kund är en bred roll inom såväl HR-administration, löneadminsitration och rekrytering. Mer detaljerat innebär tjänsten:
• Stöd i rekrytering till rekryterande chef
• Administrera anställda HR-system
• Administrera On- och offboardning
• Samla in löneunderlag, kvalitetssäkra samt vara kontaktperson mot extern lönebyrå.
• Assistera med administration kring rekrytering

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av HR-administration och gärna i samband med implementation. Du har förståelse för svensk arbetsrätt samt lön. För att lyckas som HR-administratör hos vår kund krävs tidigare erfarenhet av rekrytering, gärna inom biotech. Du kan formulera dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska.

Du är en god kommunikatör med personer från olika bakgrund och nivå. Som person är du organiserad, utåtriktad, kreativ, proaktiv och en teamplayer.

Om företaget
Vår kund verkar inom Biotechbranchen och sitter i Sundbyberg. Du får möjlighet att delta i ett spännande implementationsprojekt och arbeta till viss del på distans.

Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en "vi-känsla".

Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar kunden med rekryterings- och bemanningsföretaget Serveoffice. Skicka in ditt cv och personliga brev enligt nedan. Urvalet görs löpande, vilket innebär att rollen kan komma att tillsättas innan annonseringstiden gått ut. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Stina Hauschildt på 073-779 40 59 eller stina.hauschildt@serveoffice.se.

Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Varaktighet, arbetstid
Deltid 6 månader eller längre

Publiceringsdatum
2022-02-01

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Serveoffice AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Serveoffice AB (org.nr 556418-1492), http://www.serveoffice.se

Jobbnummer
6302061

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: