HR-assistent Enercon

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Piteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige

Adecco Piteå söker en serviceorienterad HR-assistent till Enercon och vindkraftparken. Tjänsten passar för dig som vill ha ett flexibelt jobb med varierande tider och arbetsuppgifter. Du är student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning. Låter det intressant? Då är du den vi söker till ett av de största vindkraftprojekten i Sverige.

Publiceringsdatum
2019-03-19

Om tjänsten
För detta uppdrag kommer du att fungera som länken mellan HR-kontoret i Malmö och HR-arbetet lokalt på siten. Som driven administratör gillar du ordning och reda utan att tappa struktur när det händer mycket. Periodvis kommer mycket personal till siten och du ansvarar bland annat för introduktion och det praktiska som certifikatbeställning, kontrakt, nycklar till boende med mera.

Kunskaper om arbetsrätt och arbetsrättsliga lagar är meriterande då du assisterar Site Manager vid behov, exempelvis vid frågor som rör personal, intyg, hälsa- och säkerhet och fackliga frågor.

Dina personliga egenskaper
Du har ett öga för vad som behöver göras och är inte rädd för att ta egna initiativ som bidrar till lösningar som gör att arbetet flyter. Samarbete och teamwork är nödvändigt då arbetsuppgifter snabbt kan skifta fokus, men framför allt, oavsett vilken arbetsuppgift du har framför dig så har du överblick och kan prioritera.

För all dokumentation behöver du vara kunnig i Officepaketet och då främst Excel. Du kommer också att möta anställda på siten från flertalet länder där det engelska språket blir en gemensam nämnare. Mycket god engelska är ett krav och övriga språk, exempelvis tyska är ett plus.

Körkort och bil är ett måste då du kommer att arbeta i kontoret på byggsiten i Ersträsk.

Du utför kontroll av godkänd ID06 behörighet och genomför även administration vid behov. I det dagliga arbetet blir du en sammanhållande länk mellan personalavdelning, site manager och projektledning och huvudkontoret HR Shared Service i Malmö.

Arbetstid:
Då den största monterings- och uppstarten för verken sker inom kort och under sommarmånaderna ser vi att du kan börja arbeta nu under våren och vara tillgänglig fram till i höst. Själva arbetstiden är varierande under uppdragstiden, från ca 80% vid starten till 50%.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som HR-assistent är ett konsultuppdrag. Som konsult får du en anställning i Adecco Student AB. Vi erbjuder extrajobb för dig som är studerande, pensionär eller av någon annan anledning vill arbeta extra.

Du får ett ramavtal i Adecco Student AB.

Timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden. Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter, i en tjänst där sådan arbetstid förekommer, tillkommer OB-tillägg enligt rådande kollektivavtal.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maria Johansson 070 377 16 30.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
HR-assistent, administratör, assistent, Adecco Piteå.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-18
Ange följande referens när du ansöker: ref-29339
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Johansson 0703771630

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Bryggargatan 14
94163 PITEÅ

Kontorsadress
Bryggargatan 14

Jobbnummer
4678154

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: