HR-assistent
Region Gotland, HR och information / Ekonomiassistentjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Gotland, HR och information i Gotland Som en del av Region Gotland utvecklar och erbjuder serviceförvaltningen effektiva tjänster inom ekonomi, HR, IT, telefoni, städ, transport, varu- och måltidsförsörjning samt medborgarservice. Våra cirka 530 medarbetare månar om kvalitet och service gentemot våra kunder, vilka i huvudsak är regionens andra förvaltningar.
På enheten HR & Information arbetar 30 medarbetare, vi som ger råd och stöd i personalfrågor till cheferna inom regionen och är organiserade inom tre kompetensområden: "Arbetsrätt och lönebildning", "Kompetensförsörjning och Kompetensutveckling", "Arbetsmiljö, rehab och hälsa" samt en supportfunktion. Vi är 16 personer som jobbar som HR-konsulter och 3 personer som arbetar som HR-assistenter.
Publiceringsdatum2015-11-26ArbetsuppgifterSom HR-assistent har du en nyckelroll i arbetet för samordning och administration av Region Gotlands rekryteringsannonser. Du ger råd och stöd i val av annonskanaler, utformar rekryteringsannonser och sköter kontakten med våra annonsplatser. Det ingår också att utbilda och supporta chefer i användandet av vårt rekryteringsverktyg Aditro recruit.
Du kommer att vara HR-konsulterna behjälplig med bokning av kandidat till intervjuer, lokalbokningar samt referenstagning.
Övriga arbetsuppgifter som ingår för HR-assistenterna är utbildningsadministration för ledarutvecklingen, vilket innebär ansvar för lokalbokning, anmälningar, kallelser samt övriga praktiska frågor.
Delaktighet i arbetet med Regionens övergripande personalhandbok, vilket innebär att uppdatera dokument/blanketter utifrån den grafiska profilen.
Andra arbetsuppgifter som ingår inom ramen för uppdraget är bland annat:
• att vara delaktig i vissa arbetsmarknadsmässor
• allmänna kontorsgöromål på enheten
• stötta medarbetarna på enheten i att iordningställa presentationsmaterial, foldrar och annat informationsmaterial
KvalifikationerDu har lägst gymnasiekompetens, vi ser även gärna att du har andra utbildningar inom HR-området. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom att du är en serviceinriktad och strukturerad organisatör med förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Uppdraget kräver att du har en mycket god samarbetsförmåga då du dagligen har kontakt med såväl interna som externa aktörer. Då arbetsuppgifterna ofta är självständiga krävs att du är handlingskraftig och drivande.
Du ska ha en fallenhet för och erfarenhet av text, form och layout i kombination med erfarenhet och intresse av IT-lösningar/system. Vidare är du en mycket erfaren användare av MS Office. Du ska ha erfarenhet av layoutprogram som tex Indesign. Erfarenhet av arbete med webbaserat rekryteringsverktyg är meriterande, liksom erfarenhet av att ha givit stöd vid rekrytering, som boka lokal, boka in kandidater, ta referenser.
ÖVRIGT
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på
www.gotland.com/levaInför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning Tillträde snarast eller enligt ök, varaktighet ett år
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-13
Ange följande referens när du ansöker: A517214
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRoger Nilsson, Enhetschef 0498-269835
FöretagRegion Gotland, HR och information
AdressRegion Gotland, HR och information
Region Gotland
62181 Visby
KontorsadressVisborgsallén 19 Visby
Jobbnummer 2547803
Observera att sista ansökningsdag har passerat.