HR-assistent
Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret i Lidingö På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 500 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan ge 45 000 Lidingöbor den bästa servicen. 15 minuter från Stockholms central, mitt i naturen.
Vi arbetar utifrån värdegrunden - Vilja och Våga.
Publiceringsdatum2014-09-24ArbetsuppgifterNu söker vi en vikarierande HR-assistent då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig.
HR-enheten arbetar på uppdrag av personalstrategen och stadens verksamhetschefer. Vår uppgift är att stödja samtliga chefer genom ett långsiktigt och konsultativt arbetssätt.
Dina arbetsuppgifter blir bland annat att administrera stadens platsannonser och vara den som är huvudansvarig för stadens rekryteringsverktyg. Du kommer också att administrera delar av stadens LAS-rutiner (lagen om anställningsskydd) och vara delansvarig kring införandet av ny likabehandlingsplan och 2015 års medarbetarenkät. Tillsammans med en av våra HR-konsulter kommer du även att jobba med stadens employer branding och sköta våra sociala medier och karriärwebb. Du ansvarar vidare för uppdateringar på intranätet, fakturakonteringar, koordinering av olika utbildningar och är ett administrativt stöd till enheten. Andra projekt inom staden kan också komma att bli aktuellt.
Lidingö stad välkomnar nya idéer och bjuder på spännande utmaningar. Vi tror att du lockas av den bredd av frågor och verksamhetsområden som vi kan erbjuda inom en kommun och HR-enhet!
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad personalvetare eller motsvarande. Du har tidigare arbetat med människor i ett serviceyrke och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete på en HR-avdelning. Det är också meriterande om du har läst arbetsrätt och har erfarenhet av webbpublicering och/eller employer branding.
Du har goda datorkunskaper, är van att formulera texter och har lätt för att lära dig nya saker. Som person är du självgående, kan uttrycka dig väl i tal och skrift, tar ansvar för din uppgift och är strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa och stötta andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare har du initiativförmåga, är flexibel och tycker om att samarbeta.
ÖVRIGT
Besök gärna vår webb om stadens arbetsliv och lediga jobb:
www.lidingo.se/jobbahosossEller kontakta oss via Facebook:
www.facebook.com/jobblidingoArbetstider och omfattningHeltid. Föräldravikariat Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-08
Ange följande referens när du ansöker: A421034
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarianne Lönngren, Enhetschef, HR 08-731 32 16
Facklig kontaktFacklig representant via stadens växel 08-731 30 00
FöretagLidingö stad, Konsult- och servicekontoret
AdressLidingö stad, Konsult- och servicekontoret
Stockholmsvägen 50, 18182, Lidingö
18182 Lidingö
KontorsadressStockholmsvägen 50 18182 Lidingö
Jobbnummer 2007561
Observera att sista ansökningsdag har passerat.