HR-assistent

Klarna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 200 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
I och med att antalet fantastiska medarbetare på Klarna bara ökar behöver även vår HR-avdelning utökas. Vi söker nu en HR-assistent som kommer att vara ansiktet utåt mot hela organisationen och ge service till hela Klarna kring HR-relaterade frågor. Tjänsten är bred och innefattar arbete kring service, hålla i utbildningar, administration etc.
Du kommer bland annat att:
• hjälpa våra chefer och medarbetare med alla tänkbara frågor
• utveckla processerna du arbetar med och se till att våra arbetssätt och rutiner är effektiva, enkla och smarta.
• hjälpa till med HR-relaterade utbildningar för medarbetare inom organisationen och vara den som våra nya medarbetare först förknippar med HR
• sköta varierat HR-administrativt arbete.
Exempel på goda resultat är:
• Ontime service till alla medarbetare på Klarna
• Snabbt och kvalitativt utförda arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en slutförd utbildning på gymnasial nivå. Det är meriterande om du under gymnasietiden, eller på universitetsnivå, har läst kurser relaterade till HR/Administration. Du har även erfarenhet från ett servicerelaterat arbete, antingen under eller efter studietiden, samt ett intresse för HR-frågor!
Som person är du driven, social och utåtriktad och brinner för att hjälpa andra. Du trivs i en roll där du agerar spindeln i nätet, gillar att ha mycket på gång samtidigt och räds inte att hålla i utbildningar för mindre och större grupper. Du är noggrann på det sättet att du kvalitetssäkrar ditt arbete samt är flexibel och stresstålig då prioriteringar ofta skiftar och dina kollegor ibland behöver information med kort varsel.
Precis som på resten av Klarna finns det möjligheter att utvecklas inom HR-avdelningen så en hunger efter personlig utveckling är ett krav!

Publiceringsdatum
2010-07-09

Arbetstider och omfattning
Utåtriktad och serviceminded HR-assistent

Ersättning
Augusti

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-08-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lisa Stål, 0700-01 27 60

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM

Jobbnummer
693899

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: