HR-assistent

Maquet Critical Care AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maquet Critical Care AB i Solna, Sundsvall, Göteborg eller i hela Sverige

MAQUET Critical Care tillhör Getingekoncernen, en av världens ledande leverantörer av medicinteknisk utrustning med en omsättning på 16,5 miljarder kr. MAQUET är uppdelat på tre affärsområden, Surgical Workplaces, Cardio Vascular och Critical Care.
MAQUET Critical Care i Solna, med ca 400 anställda, utvecklar och tillverkar en av marknadens mest avancerade intensivvårdsventilatorer Servo-i. Varumärket Servo och
Servoventilatorerna har varit ledande sedan 1971 och MAQUET Critical Care gör nu även satsningar i marknadssegmentet narkosapparater.
MAQUET – The Gold Standard.
HR-ASSISTENT
Till vår HR-avdelning söker vi dig som är en driven assistent med erfarenhet från personalarbete och löneadministration som vill arbeta 80 %. Anställningen är en visstidsanställning på 12 månader.

Publiceringsdatum
2008-09-01

Dina arbetsuppgifter
Ge administrativ support inom i första hand områdena bemanning, lön och tidredovisning samt vara back-up för kollegor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Administrera rekryteringsärenden – annonser, ansökningar etc
• Administrera rikskuponger, parkeringstillstånd, gruppliv, tjänstebilar mm
• Göra nyupplägg, ta ut rapporter och ge användarsupport för våra tidredovisningssystem
• Utföra statistikrapportering och -uppföljning, rapportering av nyckeltal
• Underhålla och uppdatera HR-information på vårt intranät
• Underhålla personalakter och HR-arkiv
• Utforma presentationer och dokument på uppdrag från HR-chef
• Ta fram personalsammanställningar, t ex lönelistor, övertid mm
• Hantera fakturor, göra resebokningar, beställningar och annan administrativ support inom HR-avdelningen
Lämplig bakgrund
Vi tror att du har någon form av administrativ utbildning med minst 5 års erfarenhet av administration, företrädesvis inom personal- och löneområdet, t ex diplomerad HR-administratör. Vana vid tolkning av kollektivavtal är meriterande. Du behärskar hela officepaketet och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
God administrativ förmåga – du är noggrann och bra på att hålla ordning och reda. Du har lätt för att kommunicera, intresse för människor och hög integritet.
Vill du veta mer?
För frågor och ytterligare information om tjänsten är Du välkommen att kontakta Personaldirektör Petra Duprez, på telefon 08-730 7112.
Intresserad?
Skicka din ansökan senast den 15 september till job@maquet.com med subject: Ref nr 251 HR Assistent. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
80% deltid, visstidsanställning 12 månader

Ersättning
Fast lön
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-09-15
Ange följande referens när du ansöker: 251
Ansökan kan skickas till e-postadress: job@maquet.com

Kontakt
Petra Duprez, Personaldirektör, 08-7307112

Företag
MAQUET CRITICAL CARE AB

Adress
MAQUET CRITICAL CARE AB
RÖNTGENVÄGEN 2
17154 SOLNA

Kontorsadress
RÖNTGENVÄGEN 2
SOLNA

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7307300

Jobbnummer
300485

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maquet Critical Care AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maquet Critical Care AB: