HR-assistent

Jerrie AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Varje dag reser 410 000 personer med Västtrafik och vi arbetar för att ännu fler ska tycka att kollektivtrafiken är det naturliga valet. Vår bransch står inför flera stora förändringar som innebär nya och spännande utmaningar. Var med oss i arbetet med att fördubbla det kollektiva resandet i Västra Götaland till år 2025.

HR-avdelningen söker nu en erfaren HR-assistent. Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete i en miljö som präglas av omtanke, respekt och professionalism. Då vi nu står inför flera viktiga förändringsarbeten, såväl inom HR som inom företaget, har du som HR-assistent en viktig roll att stötta uppbyggandet av våra framtida rutiner. Vår ambition är att "ligga steget före" och bidra till värdeskapande insatser inom HR.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:

• bistå med ett generellt HR-administrativt stöd
• bistå med specialiserat HR-administrativt stöd med inriktning inom lön, statistik, personalkostnader, försäkringar och pensioner
• förbättra och utveckla HR-administrativa rutiner
• fungera som en naturlig kontakt och bollplank till löneservice
• bedöma, samordna och säkerställa att underlag är korrekta
• omvärldsbevaka och initiera förbättringsområden


För att trivas i rollen som HR-assistent behöver du ha ett genuint intresse av att ge god service och du ser ditt arbete som en viktig förutsättning för andras arbete. Du är utvecklingsinriktad, noggrann och strukturerad. Du gillar att ta initiativ och lösa problem, har lätt för att uttrycka dig samt kan arbeta både självständigt som i team. En professionell approach och en hög känsla för detaljer och att göra det lilla extra är också viktigt. Vidare har du förståelse för och erfarenhet av hur en administrativ funktion bidrar värdeskapande till organisationen som helhet. Du ser förändringar som en naturlig del av ditt arbete och strävar efter att utveckla och förbättra, såväl i ditt eget arbete, som i företaget i stort. Vi söker dig som har god kunskap om samt stort intresse för hur denna funktion ska säkerställas.

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot det personaladministrativa området och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med en nära koppling till lönehantering. Mycket goda kunskaper i Excel samt webbvana är ett krav. Erfarenhet från Hogia eller annat lönesystem är meriterande, samt erfarenhet från Share Point. Resor i tjänsten till våra övriga kontor inom regionen förekommer. Tjänsten är en tillsvidareanställning med huvudsaklig placering vid vårt kontor på Folkungagatan i Göteborg.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie. Välkommen med din ansökan via jerrie.se. För frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Helena Bruman, 0735-405262. Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2017-11-27

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie AB

Adress
Jerrie AB
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
3822489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: