HR-assistent

Ambulanssjukvården i Storstockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ambulanssjukvården i Storstockholm AB i Stockholm

AISABs bemanningscenter


Ambulanssjukvård

AISAB- Ambulanssjukvården i Storstockholm AB bedriver ambulanssjukvård och ägs av Stockholms läns landsting. Från våra sju ambulansstationer bemannar ca 300 medarbetare 31 akutambulanser, varav en utomlänsambulans och två intensivvårdsambulanser. AISAB bedriver även transport av avlidna på uppdrag av Stockholms Läns Landsting. AISAB utför ca 80 000 ambulansuppdrag per år.

Vi befinner oss i en kraftig utökning av verksamheten och behöver därför anställa en erfaren och engagerad HR-assistent som vill vara med i arbetet att utveckla AISABs bemanningscenter samt AISABs HR-funktion. Din roll som HR-assistent innebär att du kommer att arbeta med både rekryteringsuppdrag och bemanning. Du kommer att arbeta med kollektivavtalsfrågor samt stötta bemanningsassistenter i det personaladministrativa systemet. I din roll som HR-assistent är det viktigt att du är drivande, kommunikativ och lösningsorienterad. Du blir en viktig tillgång i den dagliga driften samt i utvecklingen av HR-funktionen.



Publiceringsdatum
2017-03-09

Dina arbetsuppgifter
Du kommer dels att arbeta på bemanningscenter för att förse BC med HR komptens, dels kommer du ha en viktig roll i AISABs arbete med rekrytering av nya medarbetare.
Dina arbetsuppgifter är exempelvis:
• Rekrytering, hantering av annonsering, sociala medier
• En viss lönehantering och kollektivavtalsfrågor
• Supportera användare av PA-system samt rekryteringssystem
• Arbeta med lokal systemförvaltning
• Ansvara för att rutiner och riktlinjer uppdateras löpande samt att det sker ett ständig förbättringsarbete

Kvalifikationer
Vi söker dig med:
• Eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande samt flera års erfarenhet av arbete med HR
• Erfarenhet och intresse av att arbeta med rekrytering
• Grundläggande kunskap i arbetsrätt och vana att tolka kollektivavtal
• Goda kunskaper och praktisk erfarenhet av något personaladministrativt lönesystem
• Goda kunskaper i Office-paketet
Vi vill att du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.

Dina personliga egenskaper
Du har ett affärsmässigt driv och tycker det är kul att vara med och skapa resultat och växa med ditt företag. Hos oss är det full fart och för trivas med oss motiveras du av ett högt tempo och en hög aktivitetsnivå. Du har en positiv grundsyn och brinner för att lyckas i ditt arbete. Du är strukturerad, kan administrera och prioriterar din tid på ett effektivt sätt.

Övrig information:
AISAB erbjuder en spännande arbetsplats med stor delaktighet och möjligheter att vara med att utveckla framtidens prehospitala vård. I rekryteringen eftersträvar vi mångfald ur alla aspekter.

Besöksadress: Lindetorpsvägen 11, 121 18 Johanneshov

Varaktighet, arbetstid
Heltid, tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-13
Ange följande referens när du ansöker: AISAB-17-40013
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-chef Heli Kamarin Elofsson heli.kamarin-elofsson@sll.se
HR-assistent Carina Dennland 08-123 120 13

Företag
Ambulanssjukvården i Storstockholm AB

Adress
Ambulanssjukvården i Storstockholm AB
Box 5191
12118 Johanneshov

Kontorsadress
Lindetorpsvägen 11

Jobbnummer
3365580

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ambulanssjukvården i Storstockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ambulanssjukvården i Storstockholm AB: