HR-Ansvarig till Stena Recycling

Wise Professionals / Administratörsjobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Kungsör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals i Hallstahammar, Västerås, Kungsör, Strängnäs, Örebro eller i hela Sverige

Rollen

Som HR-ansvarig hos oss driver du det operativa och strategiska HR arbetet inom region Mitt, Nedre Norr och Värmland. Regionerna består av 400 medarbetare och 40 chefer. Din främsta utmaning är att tillföra organisationen ett proaktivt förhållningssätt inom hela HR-området, allt från att attrahera och rekrytera till att utveckla och avveckla. Detta innebär att du kommer att röra dig brett mellan arbetsuppgifter inom bland annat rekrytering, kompetens- och ledarförsörjning, arbetsrätt samt arbetsmiljö. Du är ett stabilt stöd till våra chefer i den operativa verksamheten och är aktiv i lokala ledningsforum. Vidare driver eller deltar du aktivt i utvecklingsprojekt inom såväl ditt ansvarsområde som inom HR området i stort.

Du kommer arbeta på vårt kontor i Hallstahammar, möjlig placeringsort är även på vårt kontor i Västerås eller Örebro och du rapporterar till HR-chef på Stena Recycling som arbetar Hallstammar. Cirka 3 dagar i veckan är du på resande fot och besöker våra produktionsanläggningar i regionen.

Din vardag kommer att variera från dag till dag, ena dagen är du ute på en av våra filialer och ena dagen arbetar du med ett centralt HR-projekt ifrån kontoret.

HR-teamet på Stena Recycling jobbar tätt tillsammans med övriga HR team inom Stena Metall. Vi stöttar och utvecklar varandra i våra dagliga utmaningar och har alltid nära till skratt och det förväntas att alla bidrar och påverkar den fortsatta utvecklingen av HR-arbetet inom Stena Recycling.



Vem är du?

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du initiativtagande, självgående och trivs med att stötta och underlätta för andra i din yrkesroll. Du är en stark kommunikatör i både tal och skrift och har lätt för att byta fokus om så behövs. Du tycker om att arbeta nära verksamheten och gillar att bidra med egna tankar och idéer kring förbättringar inom HR-området. Vidare gillar du att arbeta både operativt och strategiskt och har lätt förmedla kunskap och skapa engagemang för ditt område.

Vi tror att du har minst 3 års erfarenhet av självständigt HR-arbete, såväl operativt som strategiskt. Du har högskoleutbildning inom personal/beteendevetenskap eller likvärdig utbildning. Vi ser att du en van förhandlare och är insatt i kollektivavtal samt värnar om det fackliga samarbetet samtidigt som du har ett tydligt arbetsgivarperspektiv.

Om företaget

Stena Recycling gör återvinning till en hållbar affär. Med 1 500 engagerade medarbetare i Sveriges ledande återvinningsbolag skapar vi varje dag långsiktiga lösningar för såväl våra kunder som för samhället i stort. Stena Recycling är en del av Stena Metallkoncernen.

www.stenarecycling.se

Låter detta intressant?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Sidén på lisa.siden@wise.se. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 5 februari 2018.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-12-27

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-05
Ange följande referens när du ansöker: wiseprofessionals18879
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals

Adress
Wise Professionals
Sveavägen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
3876150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals: