Hr-Ansvarig Till Coop I Frillesås
Adecco Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av brett HR-Arbete och söker en utmaning? Vill du skapa ett sammansvetsat team och arbeta tillsammans med butikspersonal för en trivsam miljö? Har du dessutom tidigare erfarenhet av arbete i detaljhandeln och har arbetat med kassaredovisning? Då borde Du söka tjänsten som HR-Ansvarig hos Coop Konsum i Frillesås!
Om Coop
Coop Konsum i Frillesås är en egen förening, men styrs till viss del av Coop Koncernen. Butiken har tre avdelningar och cirka 20 anställda, extrapersonal och sommarpersonal. Du kommer ingå i butikens ledningsgrupp tillsammans med avdelningsansvarig personal och butikschef.
Publiceringsdatum2018-07-12Om tjänstenSom HR-Ansvarig på Coop Konsum i Frillesås kommer du har ett övergripande ansvar över personal och HR-Arbetet i butiken. Arbetsuppgifterna kommer framförallt omfatta anställning av ordinarie personal och vikarier. Planering, schemaläggning och hantering av sjukfrånvaro. Du kommer även bevaka och arbeta löpande med att verksamheten efterlever arbetslagar och kollektivavtal, samt hantering av arbetsmiljöfrågor. I rollen ingår även rehabiliteringsärenden, utvecklingssamtal och målsamtal. Du kommer även genomföra medarbetarundersökningar samt ta fram arbetsbeskrivningar för personalen. Utöver HR-Arbetet kommer du också ansvara för den dagliga kassaredovisningen och redovisningen av butikens ombud.
I din roll som HR-Ansvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Personalplanering
• Löpande HR-arbete
• Kassaredovisning
Om dig
Du kommer ha stor möjlighet att själv forma rollen efter din förmåga och organisationens behov. Vi söker dig som har erfarenhet av HR-arbete och du känner dig hemma bland de arbetsuppgifter som ingår i tjänsten. Det är meriterande om du också har en utbildning inom Personalvetenskap eller likande. Du talar och skriver flytande på både svenska och engelska och du har tidigare arbetat i samtliga Microsoft Officeprogram. Om du har arbetat med kassaredovisning och dessutom har erfarenhet av arbete i detaljhandeln tror vi att du har stor förståelse för organisationen vilket kommer göra att du lättare kan sätta dig in i arbetet som HR-ansvarig med kassaredovisningsansvar.
Vidare ser vi att du är energisk och tar med dig en positiv inställning till butiken i Frillesås. Du trivs i ett arbete där du får bemöta och arbeta med olika sorters personligheter. Du har skinn på näsan och är tydlig i din kommunikation. Du har dessutom en förmåga att få alla i personalen delaktiga och drivs av att bygga ett välfungerande team. Som person är du trygg i dig själv, med din kompetens och kan arbeta självständigt med olika HR-frågor. Du är också prestigelös då tjänsten även innefattar butiksuppgifter som kassaredovisning.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av självständigt HR-Arbete
• Kommunikativ
• Prestigelös
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om anställningen
Tjänsten som HR-Ansvarig är ett konsultuppdrag med start i månadsskiftet augusti/september. Till att börja med är uppdraget på 12 månader då man täcker upp för en anställd som kommer vara frånvarande. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Antonia Rosqvist Wahlstedt via 08 - 100 500 eller via mail:
Antonia.Wahlstedt@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sökord
HR, HR-Ansvarig, Personalansvarig, Personal, Kassaredovisning, Coop Konsum Frillesås, Adecco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-11
Ange följande referens när du ansöker: ref-26925
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAntonia Rosqvist Wahlstedt
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Södra Torggatan 18
43430 KUNGSBACKA
KontorsadressSödra Torggatan 18
Jobbnummer 4246533
Observera att sista ansökningsdag har passerat.