HR-ansvarig och HR-partner

Gryaab AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gryaab AB i Göteborg

På Gryaab jobbar vi tillsammans för ett renare hav och en hållbar framtid. Vi är ett regionalt bolag som renar avloppsvattnet från sju kommuner. Vi kombinerar teknik, innovation och resursåtervinning som skapar miljönytta varje dag. Hållbar utveckling står i fokus. Gryaabs medarbetare är vår viktigaste resurs och du har stora utvecklingsmöjligheter hos oss. Här finns en stark vi-känsla där vi genom ett öppet och positivt synsätt skapar förutsättningar för en arbetsmiljö där vi trivs och mår bra. När vi mår bra gör vi också ett bättre jobb! Ett starkt engagemang är något som kännetecknar oss och i en öppen och positiv miljö kan engagemanget växa.

Gryaab är inne i en expansiv fas som bland annat innebär att vi kommer genomföra vår största utbyggnad någonsin. Utbyggnaden beräknas vara färdig år 2036. Vill du bli en av oss och vara med på vår resa för ett renare hav och en mer hållbar framtid? Sök jobb hos oss!

Publiceringsdatum
2023-04-20

Arbetsuppgifter
Vill du vara med på vår fortsatta resa och bidra till en arbetsplats som lockar de bästa? Nu formar vi våra HR-resurser inför framtiden och söker en HR-ansvarig och en HR-partner!
Gryaabs 120 medarbetare bidrar på olika sätt till att verksamheten når sina mål och fokus i HR-arbetet är att vara en attraktiv arbetsgivare där olika kompetenser möts och skapar en komplett verksamhet. HR fyller en viktig funktion för att både attrahera, utveckla och behålla rätt medarbetare.
Kompetensförsörjning, arbetsmiljö, medarbetarskap och ledarskap, värdegrund, rekrytering, arbetsrätt, lön och rehabilitering. Vi tänker att du vet vad brett HR-arbete innebär så vi lägger istället fokus på att berätta om hur vi ser framtidens HR på Gryaab!
En viktig uppgift för HR framöver är att stötta organisationens chefer att vara sina bästa jag. Helt enkelt skapa förutsättningar för gott ledarskap där medarbetarna kan utvecklas och utmanas i en riktning som gynnar uppdraget. Vi vill vidare att HR omvärldsbevakar, nätverkar och snappar upp trender inom området för att utifrån detta värdera om våra arbetssätt behöver anpassas. Vi vill att HR inspirerar och utmanar så att vårt varumärke fortsatt kan vara starkt och känneteckna en arbetsgivare i framkant. Du kommer som sagt jobba brett med HR-frågor men kanske är det bra om ditt hjärta klappar lite extra för kompetensförsörjning, ledarskap och arbetsmiljö. Vi är en frisk arbetsplats vilket innebär att mindre tid behöver läggas på rehabilitering. Vi är små i den meningen att du mer eller mindre kommer lära känna alla medarbetare men samtidigt tillräckligt stora för att professionella strukturer, rutiner och arbetssätt behövs.

Rollen som HR-ansvarig innebär att du kommer arbetsleda tre kollegor, nämligen en HR-partner, en HR-administratör och en arbetsmiljöingenjör. Dina arbetsuppgifter kommer vara både strategiska och operativa men med en tonvikt på det strategiska arbetet. Du kommer ansvara för organisationens strategiska plan för kompetensförsörjning och attraktiv arbetsgivare och vara sammankallande i den arbetsgrupp som finns. Du kommer ingå i övergripande nätverk inom Göteborgs stad för HR.

Rollen som HR-partner innebär att du kommer arbeta brett med HR-frågor i organisationen. Du kommer stötta organisationens chefer i diverse HR-relaterade frågor. Ditt arbete kommer vara både operativt och strategiskt men med en tonvikt på det operativa. Du kommer ingå i något av Göteborgs stads nätverk för HR-funktioner.

Kvalifikationer
Som HR-ansvarig vill vi att du har examen från personalvetarprogrammet eller annan motsvarande högskoleutbildning. Du har flera års erfarenhet från brett HR-arbete både på operativ och strategisk nivå. Vi ser gärna att du dessutom har någon form av arbetsledande roll tidigare.
Som HR-partner vill vi att du har examen från personalvetarprogrammet eller annan motsvarande högskoleutbildning samt att du har något eller ett par års erfarenhet av brett HR-arbete.
Båda rollerna kräver att du är självständig, strukturerad, drivande och bra på att lyssna in behov samtidigt som du på ett pedagogiskt sätt kan få med dig andra och styra mot lösningar som är det bästa för verksamheten. Du är kommunikativ och tydlig, alltid med ett gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt och du ser goda relationer som avgörande för att lyckas i rollen. Din samarbetsförmåga är på topp och du vill tillsammans med dina kollegor nå uppsatta mål.

För att trivas på Gryaab behöver du gilla korta beslutsvägar och möjligheten till snabba beslut. HR spelar därför självklart lätt in frågor till ledningsgruppen och deltar vid dessa diskussioner. Det är självklart för ledningsgruppen att HR både har den ledande rollen och driver på HR-området i en gynnsam riktning för Gryaab.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Låter annonsen som att vi matchar varandras tankar kring HR? Kul - välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Organisationen har fem avdelningschefer. Två av avdelningscheferna har egna ledningsgrupper där HR deltar vid behov. Totalt finns 14 chefer i organisationen.
Både HR-ansvarig och HR-partner har stabschefen Mikael som sin närmaste chef. Du som HR-partner arbetsleds och rapporterar i det dagliga till HR-ansvarig. Stabschefen Mikael låter oss på HR arbeta med stort eget ansvar och frihet att driva HR-frågorna på ett modernt och nytänkande sätt. Du kommer också arbeta nära vår VD Karin som sitter bara några rum bort och hon ser gärna att HR tar en tydlig plats i förarsätet. HR ingår i staben där du kommer ha tio positiva och stöttande kolleger med nästan lika många olika spetskompetenser.

Dina arbetstider är dagtid med möjlighet till flextid. Självklart kan du arbeta hemma en eller ett par dagar i veckan om du vill och arbetet tillåter. Du har friskvårdsbidrag som vi hoppas du använder, du kan träna på vårt gym och som cykelvänlig arbetsplats har vi också bidrag för utrustning och cykelservice. Gryaab har en personalförening som ordnar många uppskattade trivselaktiviteter under året. Vi tycker att jämställdhet är en viktig faktor både för att nå bra resultat och för att utveckla verksamhetens innehåll och kvalitet. Gryaab har drygt 120 anställda och omsätter cirka 365 miljoner kronor. Vill du läsa mer om oss gå in på gryaab.se
Gryaab undanber sig att kontaktas av bemannings- och rekryteringsföretag.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1216042".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gryaab AB (org.nr 556137-2177)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Gryaab

Kontakt
Stabs och Ekonomichef
Mikael Sandström
mikael.sandstrom@gryaab.se
031 64 73 84

Jobbnummer
7679589

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gryaab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gryaab AB: