HR-ansvarig med tyskakunskaper
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm,
Huddinge,
Sollentuna,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Tysk-Svenska Handelskammaren söker en HR-ansvarig
Tysk-Svenska Handelskammaren är sedan 1951 den naturliga tjänste- och serviceorganisationen för industri- och handelsförbindelser mellan Tyskland och Sverige. Tysk-Svenska Handelskammaren tillhör det globala nätet av tyska utlandshandelskamrar, AHK, och är med cirka 1150 medlemsföretag och över 50 medarbetare den största utlandshandelskammaren i Sverige. För mer information om Kammarens tjänsteutbud se
www.handelskammer.se .
Till vår interna administration söker vi en HR-ansvarig. Avdelningen består av 8 medarbetare inom områdena ekonomi, HR, reception och IT.
Tysk-Svenska Handelskammaren satsar aktivt på moderna administrativa rutiner och processer för att tillhandahålla de senaste verktygen för medarbetare och kunder.
I kontoret på Valhallavägen i Stockholm arbetar kring 55 medarbetare i ljusa moderna lokaler med bra arbetsmiljö. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla.
Publiceringsdatum2016-08-30ArbetsuppgifterI din roll kommer du att ansvara för samtliga HR-frågor inom handelskammaren som t ex rekrytering & avgångar, anställningsavtal, stöd till chefer i HR-frågor och arbetsrätt, personalhandbok och övriga policyer, pensions- och gruppförsäkringar samt administrationen kring dessa, arbetsmiljö mm. Du kommer även att ha hand om vårt interna praktikantprogram. Vi ser det som en fördel om du kan ansvara för den interna lönehanteringen.
KvalifikationerDu är trygg i dig själv och har hög integritet. Du är duktig på att skapa relationer och har en god kommunikativ förmåga. Vidare är du en skicklig administratör som är strukturerad och metodisk i ditt arbetssätt. Du har relevant utbildning inom HR och arbetsrätt samt några års yrkeserfarenhet inom HR i Sverige.
Det är önskvärt att du behärskar det tyska språket så att du självständigt kan hantera kontakter och frågor inom ditt område, men som ett minimum har du grundkunskaper i tyska och mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning där möjlighet till deltid finns. Tillträde enligt överenskommelse. Personalförmånerna på Handelskammaren omfattar exempelvis pension. Vi tillämpar provanställning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Ansök genom att skicka din ansökan till
ansokan@handelskammer.se senast den 16 september. Ange att du söker tjänsten som HR-ansvarig. Intervjuer kommer hållas löpande. Vid frågor kontakta Ekonomichef Björn Jonsson 08-665 18 90 eller HR-ansvarig Carina Anté 08-665 18 66.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-16
Ange följande referens när du ansöker: HR-Ansvarig
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@handelskammer.seFöretagTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
AdressTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM
KontorsadressValhallavägen 185
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6651800
Faxnummer: 08-6651804
E-postadress:
info@handelskammer.se Jobbnummer 3020184
Observera att sista ansökningsdag har passerat.