HR-ansvarig med ekonomifunktion
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB / Ekonomichefsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clockwork Bemanning & Rekrytering AB i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-12-09Om företagetOm företagetVill du vara del av en välmående organisation som gör skillnad på individnivå och bidrar till att fler kan utbilda sig? Har du erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och är en prestigelös person med intresse för ekonomi, människor och samhälle? Då ska du söka tjänsten som HR-ansvarig med ekonomifunktion hos oss!
Strömbäcks folkhögskola ligger strax söder om Umeå, i en historisk miljö och naturskön omgivning. Vår skola är en del av Folkbildningen och erbjuder en pedagogisk miljö som stimulerar till personlig utveckling, ett demokratiskt förhållningssätt och engagemang i samhällsutvecklingen. Folkhögskolan erbjuder åtta ordinarie kurser samt konferenslokaler och tillhörande service. Här studerar ungefär 140 personer varav drygt 70 personer bor på vårt internat. Utöver folkhögskolan har vi en årligen växande kurs- och konferensverksamhet.
Vi är ett sammansvetsat arbetslag med hög närvaro, låg personalomsättning och därmed även hög trivselfaktor på arbetet. Verksamheten drivs av en stiftelse vars huvudmän är EFS i Västerbotten, Luleå stift samt Svenska kyrkan.
ArbetsuppgifterNu söker dig som vill ha en omväxlande roll där både HR och löpande ekonomiarbete ligger på skrivbordet. Rollen är uppdelad på 50% HR-arbete och resterande 50% ekonomiarbete i nära samarbete med rektor.
Du ansvarar för att driva och utveckla HR-arbetet hos oss såsom utvecklingssamtal, lönesamtal och koordinering mellan avdelningarna vaktmästeri, lokalvård, restaurang, konferens, administration samt kommunikation. Tillsammans med rektor kommer du att ta fram årsbudget samt ansvara och genomföra det löpande ekonomiarbetet med redovisning, kontering, löner samt projektansökningar.
ProfilVi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom HR-området eller motsvarande och minst tre års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Du har erfarenhet av brett och affärsnära chefsstöd där alla olika typer av HR-frågor förekommer.
Därtill har du några års erfarenhet av arbete med ekonomi och redovisning, kanske från redovisningsbyrå, eller från mindre företag där du arbetat med ekonomi från ax till limpa. Erfarenhet av arbete med projekt- och bidragsansökningar och projektledning är starkt meriterande. Du har god datorvana och ett intresse för digitalisering. Vidare kommunicerar du obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
För att vara framgångsrik i rollen är du strukturerad, noggrann och kommunikativ som person. Du känner stort engagemang för ditt ansvarsområde. Vidare är du en prestigelös lagspelare som motiveras av att hjälpa andra. Du trivs i föränderliga miljöer och arbete i stundtals högt tempo. Vi tror även att du är en analytisk problemlösare med ett genuint intresse för ekonomi. Meriterande är arbete inom drift och/eller verksamhetsutveckling.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Tengman, via tfn: 073- 351 27 28. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 6 januari, via
www.clockworkpersonal.se. Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "12566".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clockwork Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556913-7325),
http://www.clockworkpersonal.se Arbetsplats Clockwork Umeå AB
Kontakt Malin Tengman
malin.tengman@clwork.se Jobbnummer 7247353
Observera att sista ansökningsdag har passerat.