HR-analytiker
Upplands-Bro kommun / Administratörsjobb / Upplands-Bro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Upplands-Bro,
Järfälla,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upplands-Bro kommun i Upplands-Bro,
Upplands Väsby,
Håbo,
Stockholm,
Huddinge eller i
hela Sverige För dig som är en erfaren analytiker och duktig kommunikatör finns nu ett utvecklande arbete hos oss på personalavdelningen i Upplands-Bro kommun. Rollen är ny och du får vara med och bygga upp arbetet. Du kommer att arbeta såväl strategiskt som operativt och ha många kontakter inom hela kommunen.
Om jobbet
Syftet med den nya befattningen är att utveckla vår interna uppföljnings- och kontrollfunktion för att effektivisera verksamheterna och för att förebygga oegentligheter, genom att stärka kunskapen och medvetenheten inom kommunen. Du fångar upp och tolkar verksamhetens behov inom hr-området, tar fram ändamålsenliga statistikunderlag, levererar analyser, gör utredningar och skriver rapporter - för att ge cheferna underlag för ledning och styrning.
Rollen innebär att självständigt jobba med att bedöma risker kring våra rutiner och kontroller och att ansvara för vår nya visselblåsarfunktion.
Du kommer att samarbeta med säkerhetsskyddsenheten och medverka vid säkerhetsskyddsbedömningar och bakgrundskontroller.
I detta uppdrag ingår även att vara vår specialist kring hot och våld, dvs utbilda våra medarbetare och följa upp händelser kring hot och våld, för ett ständigt förbättringsarbete.
I Upplands-Bro jobbar vi tillsammans för att stärka demokratin och använda varje skattekrona effektivt.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss i Upplands-Bro kommun behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar.
I det här jobbet ska du:
• ha en hög analytisk förmåga att se helheter, mönster och samband
• ha förmåga att leda, driva, strukturera, förenkla och utveckla arbetet på ett systematiskt sätt
• kunna arbeta självständigt mot uppsatta mål och vara lösningsorienterad med hög arbetskapacitet
• vara samarbetsinriktad och duktig på att bygga relationer
• ha förmåga att kommunicera komplex information på ett enkelt och tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt
• dela och sprida kunskap genom att till exempel genomföra utbildningar inom ditt ansvarsområde
Du ska även ha:
• högskoleutbildning inom relevant område, exempelvis hr
• intresse av omvärldsbevakning
• mycket god förmåga att arbeta i MS Office-paketet
Kompetens och flerårig erfarenhet av att:
• driva och samordna uppdrag som uppdragsledare/projektledare
• självständigt ha arbetat med analys- och utredningsarbete inom hr och företrädesvis med personalstatistik
• ha arbetat med kvalitetssäkring av information
• ha arbetat med att ta fram och sammanställa rapporter och visualiseringar
Du behöver ha erfarenhet från att ha arbetet i en större komplex organisation, gärna från en kommun.
Ansökningsprocess: Vi ser fram emot att ta emot din ansökan senast den 31 januari 2020. Du ansöker enkelt genom att bifoga CV men utan personligt brev. På så sätt säkerställer vi fördomsfri rekrytering.
Vi jobbar kompetensbaserat och i processen ingår tester, intervjuer och referenstagning. Vi påbörjar urvalet efter den 31 januari och processen beräknas vara klar i slutet av februari.
Då tjänsten innefattar hantering av känsliginformation kan det vara aktuellt med säkerhetsprövning på slutkandidaten.
Om Upplands-bro kommun
Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2021-01-05ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUpplands-Bro kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Upplands-Bro kommun (org.nr 212000-0100),
http://www.upplands-bro.se/ Jobbnummer 5511227
Observera att sista ansökningsdag har passerat.