HR-administratör, vikariat, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som HR-administratör innebär att du arbetar med löpande personal- och rekryteringsadministration. Du arbetar nära rekryterarna vad gäller rekryteringsadministration. Du handlägger självständigt beslutsärenden från start till slut samt informerar och konsulterar verksamhetens chefer i vissa arbetsrättsliga frågeställningar.
Personalenheten finns i Malmö, Göteborg, Solna och Östersund och vi är sammanlagt cirka 130 anställda. I Solna är vi idag cirka 60 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en aktuell och relevant utbildning inom personaladministration/HR
• har erfarenhet av arbete inom personal- och rekryteringsadministration, eller liknande arbete
• har ett intresse för arbetsrättsliga lagar och avtal
• har goda kunskaper i Officepaketet och vana av att arbeta i olika stödsystem
• har förmåga att arbeta självständigt
• har mycket god samarbetsförmåga
• arbetar metodiskt och strukturerat
• har god kommunikationsförmåga i tal och skrift.
Det är meriterande om du har en akademisk utbildning om minst 120 p/180 hp inom HR eller beteendevetenskap.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är ett vikariat med start så snart som möjligt t.o.m. 31/12 med möjlighet till förlängning.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Om du har frågor kontakta:
Lise-Lotte Björkman Averbo
sektionschef
010-574 61 92
Maria Svantesson
HR-konsult
010-5749110
Jan-Erik Åberg
facklig kontaktperson ST
010-574 89 75
Susanne O'Konor
facklig kontaktperson Saco
010-574 85 55
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-02-26ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Korta gatan 10
17194 Solna
KontorsadressKorta gatan 10
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2694297
Observera att sista ansökningsdag har passerat.