HR-administratör till välkänd myndighet

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-05-19

Beskrivning
Perido söker en HR-administratör för ett konsultuppdrag hos vår kund, en viktig myndighet som sysselsätter flera tusen personer över hela landet. Tjänsten är placerad i deras lokaler i Stockholm.

Rollen som administratör är bred och du kommer att avlasta HR med administrativa arbetsuppgifter som att skriva beslut, anställningsavtal, stänga diareärenden t.ex. rekryteringsärenden och sedan skicka de för arkivering. Utöver detta kan arbetsuppgifter som att kvalitetssäkra underlag vid nyanställning för att sedan skicka de till registrering samt övrigt administrativt arbete tillkomma. Kort och gott kommer du att finnas där som ett stort stöd för de övriga HR-administratörerna.

Vi ser att du som söker är noggrann, serviceinriktad, har en hög integritet och är bra på att planera och strukturera upp ditt arbete. Vidare ser vi att du är ansvarstagande och kan arbeta både självständigt som tillsammans med andra. Låter detta som ett uppdrag för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Eftergymnasial utbildning inom aktuellt område
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Kunskaper om regler för diarieföring och dokumenthantering i offentliga myndigheter
• Erfarenhet av att arbetat med registrering/inmatning/kvalitetssäkring av uppgifter i personalsystem.
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande
• Erfarenhet av personalsystemet Palasso
• Grundläggande kunskaper i arbetsrätt

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 11913MS i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
11913MS

Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Konsultuppdrag till och med årsskiftet. Start 8 juni.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 11913MS
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80

Jobbnummer
2299435

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: