HR-administratör till statlig myndighet- i Östersund

Perido AB / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Östersund, Strömsund, Sundsvall, Härnösand, Härjedalen eller i hela Sverige

Perido söker en strukturerad och serviceinriktad person till rollen som HR-administratör åt vår kund, en statlig förvaltningsmyndighet. Tjänsten är placerad i Östersund.

I rollen som HR-administratör kommer du ha hand om allahanda administrativa uppgifter. Detta innebär kontroll av underlag inför registrering och ändring av uppgifter i personalsystemet. Du kommer även sköta den administrativa delen av avtals- och beslutsskrivning vid personal- eller lönerelaterade ärenden. Att ta fram underlag inför utlämning av allmänna handlingar ingår också i tjänsten. Utöver detta tillkommer diarieföring, hantering av post och andra administrativa uppgifter.

Vi letar efter dig som trivs i ett arbete där struktur samt ordning och reda är A och O. Som person är du noggrann, serviceinriktad och har ett genuint intresse av att lära dig mer och utvecklas i din yrkesroll som administratör. Vi tror även att du har ett intresse för just HR-administration.

Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att höra från dig!

Publiceringsdatum
2018-07-11

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års erfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande

• Erfarenhet av HR-administration
• Erfarenhet av diarieföring
• Erfarenhet av att utforma beslutsunderlag och avtal

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning. Tillträde 2018-09-01.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Trivs du i ett arbete där du får användning för din förmåga att kunna skapa struktur och ordning? Har du alltid fokus på kvalitet och är en mästare på att prioritera? Har du dessutom ett genuint intresse för administration? Då kan du vara en perfekt kandidat åt vår kund. Läs vidare!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30299 i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-10
Ange följande referens när du ansöker: 30299
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinav 15, 8 tr

Jobbnummer
4240269

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: