HR-administratör till Siemens Gamesa!
Academic Work Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Lockas du av att ingå i ett stort internationellt bolag med fokus på innovation och framtiden? Har du erfarenhet av HR-relaterade arbetsuppgifter? Vi söker dig som är driven och trivs i en självständig och bred roll med mycket ansvar. Känner du igen dig i detta så kanske du är Siemens Gamesas nya HR-administratör! Sök tjänsten redan idag då vi tillämpar ett löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Siemens Gamesa är en av Europas ledande aktörer inom energisektorn, och mer specifik vindkraftteknik. De letar nu efter en HR-administratör till deras huvudkontor i Solna. I rollen som HR-Administratör kommer du stödja diverse HR-processer i Sverige, Finland och Litauen. Arbetet sker i samarbete med bolagets HR- och löneteam som huvudsakligen är placerade i Danmark, men även i andra länder. Du kommer jobba i en händelserik och föränderlig miljö och i en verksamhet med högt tempo med stort fokus på medarbetarna, inkludering och medkänsla.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du kommer bli anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Siemens Gamesa. Initialt är uppdragslängden 6 månader, men möjlighet till förlängning finns.
Du erbjuds
• Värdefull erfarenhet och utveckling i en internationell miljö.
• En kreativ arbetsplats i ett team av duktiga och innovativa medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2024-03-21Dina arbetsuppgifter• Hantera tidrapporteringssystem, Flex, och ta fram underlag inför lönekörning.
• Agera stöd till payroll-teamet i samband med lönekörningar.
• Uppdatera personallistor och ta fram uppgifter till olika portaler.
• Ha kontakt med myndigheter såsom Försäkringskassan, Skatteverket mm.
• Ansvara för koordination av onboarding och offboarding av medarbetare. Hålla HR-introduktion för alla nyanställda.
• Uppdatering av HR-relaterade policys och guidelines
• Svara på frågor från chefer och anställda gällande ovan samt allmänna HR-relaterade frågor.
• Övriga HR-relaterade administrativa uppgifter.
VI SÖKER DIG SOM
• Har en utbildning inom HR/personalvetenskap.
• Har god data- och systemvana.
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
• Har arbetslivserfarenhet inom HR med liknande arbetsuppgifter.
• Van att arbeta självständigt, vara proaktiv och serviceminded.
Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av att arbeta med löner
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du läsa mer om Siemens Gamesa, klicka här!
Varaktighet, arbetstid, etc. Heltid
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15103125".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 8556730
Observera att sista ansökningsdag har passerat.