HR-administratör till Örebro

Linde Material Handling AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linde Material Handling AB i Örebro, Lindesberg, Karlskoga, Kristinehamn, Filipstad eller i hela Sverige

Linde Material Handling söker en HR-administratör till vårt huvudkontor i Örebro. Hos oss får du arbeta i en internationell miljö med stora möjligheter att utvecklas. Brinner du för administration och har ett stort intresse för människor? Då kanske du är den vi söker!

Vi är en av Sveriges ledande aktörer på truckmarknaden. Årligen säljer vi tusentals nya och begagnade truckar och våra kunder finns huvudsakligen inom industri-, logistik- och transportnäringen. Vi har de senaste åren haft en positiv utveckling och vi tänker fortsätta på den resan.

På HR-avdelningen ansvarar vi för att ge vår verksamhet stöd, verktyg och processer inom HR-området som i sin tur bidrar till att vi som företag når våra mål och visioner. Vi stödjer verksamheten inom administrativa, operativa och strategiska HR-frågor.

Publiceringsdatum
2021-11-11

Arbetsuppgifter
I rollen som HR-administratör ingår du i ett team på tre medarbetare som tillsammans arbetar med administrativ service inom HR och lön. Totalt inom HR-funktionen i Norden arbetar nio medarbetare.

Inom området för HR-administration ingår administrativ support med arbetsuppgifter såsom underhåll och uppdatering av HR- och lönesystem, upprätta anställningsavtal och intyg, on- och offboarding, rekryteringsadministration samt ta fram rapporter och statistik. Du kommer ansvara för att bland annat hålla personalhandbok, policys och rutiner uppdaterade samt arbeta med årliga lönekartläggningar och utbildningsadministration. Utöver arbete med HR-administration förväntas du även vara behjälplig vid behov inom området för löneadministration. Där ingår förberedande arbete i våra tidrapporteringssystem, hantering av utlägg och reseräkningar, löneberedning, utbetalning och efterföljande rapportering samt framtagande av statistikunderlag.

Du blir en del av ett härligt HR-team där vi jobbar tätt ihop, har roligt på jobbet och har nära till beslut. Tillsammans bedriver vi förbättringsarbete för att på bästa sätt stödja organisationen i HR- och lönerelaterade frågor.

Vem är du?
Vi söker dig som har har universitets- eller högskoleutbildning inom HR och är i början av din karriär. Du har erfarenhet från arbete med administration och service sedan tidigare. Det är meriterande med erfarenhet från administrativt arbete inom HR i en liknande roll. Du har erfarenhet av att arbeta i olika system, meriterade med erfarenhet från arbete i Hogia, SAP eller Workday. Du har ambitioner att vilja utvecklas och växa yrkesmässigt inom bolaget.

Som person är du serviceminded och har en fallenhet för att skapa goda relationer. För dig är det en självklarhet att alltid leverera hög service och har ett förtroendeingivande sätt. Du arbetar noggrant och strukturerat med ett öga för detaljer. Vidare värdesätter vi att du besitter hög grad av integritet och är prestigelös. Du behärskar engelska i tal och skrift samt har B-körkort.

Vårt erbjudande
På Linde Material Handling bygger vi inte bara truckar - utan även framtidens intralogistik. Vi är ett av branschens starkaste bolag och söker kontinuerligt drivna medarbetare som vill vara med på vår resa. När du väljer att jobba hos oss blir du en del av Sveriges, och världens starkaste företag inom materialhanteringsbranschen. Våra medarbetare bidrar varje dag till att våra kunder kan bedriva sin materialhantering på ett säkert, smidigt och konstandseffektivt sätt.

På Linde Material Handling är vi stolta över våra produkter - men också över våra kunniga kollegor och det arbete vi gör tillsammans. Medarbetarna hos oss gillar särskilt flexibiliteten och den frihet under ansvar som deras arbete innebär. Vi har en trevlig arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet - samtidigt som vi skapar ett värde för företaget och våra kunder.

Hos oss får du använda din kreativitet och kompetens på en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi letar efter dig som vill ha personliga utmaningar i kombination med en sund balans mellan arbete och fritid.

Övrig information
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Sandra Södersten på 070-203 07 45.

Vill du vara med på vår framgångsresa och jobba med intralogistik i världsklass? Varmt välkommen med din ansökan senast 23 november 2021. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Linde Material Handling AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linde Material Handling AB (org.nr 556542-4297), http://www.linde-mh.se

Arbetsplats
Linde Material Handling

Kontakt
Sandra Södersten
sandra.sodersten@linde-mh.se
070-203 07 45

Jobbnummer
6113018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linde Material Handling AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linde Material Handling AB: