HR-administratör till Lynxeye!
Novare Interim & Recruitment AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Interim & Recruitment AB i Stockholm,
Danderyd,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Lynxeye grundades 1999 av tidigare Procter & Gamble-anställda Christian Ihre och Johan Ekelin. Strax efter anslöt Richard Törnblom från McKinsey & Co sig till duon. Grundarnas vision var att hjälpa varumärken göra framsteg genom att uppdaga fundamentala insikter om människorna de finns till för. Målet var att få företag att utvecklas snabbare genom att skapa mer meningsfulla varumärken och erbjudanden för människor såväl som för företag, organisationer och samhället.
Idag är Lynxeye en global byrå med fokus på varumärken. Vi har kunder över hela världen och kontor i Stockholm, London och Singapore. Vi finns till för att skapa meningsfull utveckling.
Är du en duktig administratör och har tidigare erfarenhet av koordinering eller rekrytering? Är du en framåtlutad och nyfiken person som vill utvecklas inom HR? Då ska du fortsätta läsa! Vi på Novare interim and recruitment söker nu en HR administratör på ett längre uppdrag hos innovativa managementbolaget Lynxeye!
Publiceringsdatum2019-12-18Om tjänsten I denna roll kommer du att stötta Head of HR med placering på deras huvudkontor i Stockholm. Här kommer du att arbeta nära ett engagerat team av managementkonsulter inom varumärkesfrågor i trendiga och välgenomtänkta lokaler på en attraktiv adress. Du kommer att ansvara för både löpande och proaktivt HR-arbete där dina huvudsakliga arbetsuppgifter främst kommer bestå av:
* Daglig HR-administration
* Stötta vid rekrytering
* Supportera organistsonen i HR relaterade frågor såsom, avtal, förmåner, policyfrågor, medarbetarundersökningar och likvärdigt
* Ständigt arbete med att förbättra processer och driva dessa framåt
* Ta fram effektiviserings processer inom HR-området
För att lyckas i rollen
För att lyckas i rollen gillar du att arbeta administrativt och koordinerande. Du har en förståelse för vikten av att kunna samarbeta och tycker om att skapa resultat tillsammans. Vi tror att du tycker det är kul att ta eget ansvar och skapa sätt för att upprätthålla struktur men där du också är prestigelös och hugger i där det behövs. Vi tror dessutom att du har en förmåga att säkerställa deadlines och en kommunikativ förmåga där du vågar ifrågasätta när du hittar förbättringsmöjligheter. Då du kommer vara ensam i rollen som HR-administratör är det viktigt att du är driven, hängiven och lösningsorienterad.
Vi ser det som ett krav att du har:
* Akademisk utbildning inom personalvetarprogrammet eller motsvarande
* Du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom administration och/eller HR-arbete
* Flytande i svenska
Övrig information
Start: Omgående enligt överenskommelse
Omfattning: 6 månader med goda möjligheter till förlängning.
Placering: Stockholm
Är det här nästa utmaning för dig? Då rekommenderar vi dig att ansöka så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande. Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvarig Rekryterare, Louise Eriksson Hellstrand på
louise.eriksson-hellstrand@novare.se. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNovare Interim & Recruitment AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Interim & Recruitment AB (org.nr 556633-8017),
http://https://novare.se/interim-and-recruitment/ Arbetsplats Novare Interim & Recruitment
Jobbnummer 5007800
Observera att sista ansökningsdag har passerat.