HR-administratör till kund i Bromma

Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Just nu söker vi för kunds räkning en HR-administratör. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och sex månader framåt.

Ditt uppdrag

Vår kund sitter i trevliga lokaler i Alvik och de söker nu en vikarie för deras nuvarande HR-administratör. I rollen som HR-administratör kommer du att ha en viktig roll för att skapa branschens mest attraktiva arbetsgivare. I rollen är det ett stort fokus på administration och du kommer att vara länken mellan bolaget och den outsourcade löneleverantören, och du kommer att rapportera till HR-chefen för Sverige. Exempel på dina arbetsuppgifter kommer att vara:

• Ansvara för att all information är uppdaterad i HR-systemet SAP
• Ansvara för att alla underlag är korrekta och skickas till löneleverantören i tid
• Utformning av anställningshandlingar, tjänstgöringsbetyg, intyg och liknande dokument
• Sammanställa statistik avseende headcount, lönekostnad, personalomsättning m.m
• Kontrollera och kontera fakturor
• Löpande uppdatera HR:s informationskanaler och stöddokument
• Administrera medarbetarundersökningen

Publiceringsdatum
2015-08-13

Bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk utbildning som personalvetare eller motsvarande och du har cirka 2 års arbetslivserfarenhet inom HR. Vi ser att du har mycket goda kunskaper inom Officepaketet, framförallt i Excel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska. Du har i tidigare roller arbetat med löner och ekonomi, eller är nyfiken på att lära dig mer inom området. Du har vana att arbeta med olika systemstöd och du kan lätt sätta dig in i nya system, och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i SAP.

Som person är du trygg och självständig med en hög integritet. Du är administrativt lagd och ser det som en självklarhet att vara noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är även kommunikativ, serviceinriktad och har hög ansvarskänsla.

Konsultrollen hos Wise Professionals

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Mer om tjänsten

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar - tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av några av Sveriges starkaste varumärken och du hittar oss idag i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Kelly Chau på kelly.chau@wise.se eller konsultchef Barbara Lidholt på barbara.lidholt@wise.se .

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Konsultuppdrag via Wise Professionals Visstidsanställning

Ersättning
Fast och rörlig lön
Friskvårdsbidrag 3000kr/år

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-04
Ange följande referens när du ansöker: 1434
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kelly Chau

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22109 10422 Stockholm

Jobbnummer
2388715

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: