HR-administratör till internationellt företag, Solna

Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Trivs du i en internationell miljö där du kommer att arbeta tätt tillsammans med HR chef samtidigt som du arbetar självständigt med egna projekt. Vi söker dig som är ambitiös och proaktiv, tycker om att stötta verksamheten och tillsammans med dina kollegor uppnå resultat.

Vår kund behöver förstärka sin HR avdelning med en HR-administratör. Uppdraget ska tillsättas omgående och beräknas pågå tillsvidare.

Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester.

Arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta med den nordiska HR chefen och främst arbeta med administration samt HR relaterade projekt.

Du kommer att driva projekt självständigt inom personalområdet. Exempelvis gällande arbetsmiljö, upphandling av leverantörer inom frisk- och hälsovård, lönekartläggning mm.

Vidare kommer du även att arbeta administrativt med exempelvis dessa uppgifter:
• Uppdatera personakter
• Rapportera statistik till myndigheter
• Support till personalen i HR relaterade frågor
• Rekryteringsadministration

Din bakgrund:
Vi ser gärna att du har högskoleexamen inom personal samt minst ett par års arbete inom HR området. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med löner och administrationen kring detta, då det kan att komma läggas till denna tjänst. Goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift, är ett krav då man använder sig av det som koncernspråk. Goda kunskaper i något annat nordiskt språk är också meriterande. Du har generellt goda IT kunskaper med vana av Officepaketet och har du erfarenhet av systemet HR Plus är detta en merit.

Som person är du självgående, social och kommunikativ. Du agerar när du ser behov och du driver på ditt eget arbete. När du har många kontakter och olika uppgifter parallellt är det också viktigt att du är strukturerad och noggrann.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-11-19

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-19
Ange följande referens när du ansöker: 1123
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain 0854528305

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4466244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: