HR-administratör till HR-avdelningen region Syd, vikariat
Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Malmö,
Helsingborg,
Kristianstad,
Växjö,
Borås eller i
hela Sverige HR-avdelningens uppdrag är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. HR-avdelningen ska skapa förutsättningar för ett verksamhetsdrivet, professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd för hela Polismyndigheten. Inom HR-avdelningen arbetar ca 800 medarbetare.
Polisregion Syd består av Skåne, Blekinge, Kalmar och Kronobergs län. Regionens huvudort är Malmö. I regionen arbetar ca 4 900 medarbetare. Regionen består av fem polisområden med tjugo lokalpolisområden, tre regionala enheter samt ett kansli.
HR region Syd har i uppdrag verka för att de myndighetsgemensamma målsättningarna inom kompetensförsörjning, chefs- och medarbetarskap, arbetsmiljö och arbetsgivarutveckling implementeras i regionen. HR region Syd leds av en HR-chef och en gruppchef. I gruppen finns en HR-administratör, HR-konsulter med olika inriktningar samt HR-partners som arbetar mot de organisatoriskt underställda enheterna i regionen.
I anledning av en kommande föräldraledighet söker nu HR region Syd en vikarie som HR-administratör med placering i Malmö.
Publiceringsdatum2018-02-15ArbetsuppgifterSom HR-administratör arbetar du tillsammans med dina kollegor på HR-avdelningen. HR-administratörens huvudsakliga uppdrag är att tillhandahålla administrativt stöd inom samtliga HR-processer och bidra till dess genomförande. HR-administratören ansvarar för att skapa och/eller bereda underlag för planering, uppföljning och beslut. Vidare ingår att ansvara för att handlägga administrativa ärenden.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Gymnasiekompetens
• Kunskaper i MS Office-paketet och övriga relevanta it-systemär är ett krav, särskilt excel
• God förmåga att i svenska uttrycka dig i tal och skrift
• Förmåga att vara flexibel och kunna prioritera
• Förmåga att arbeta strukturerat och ta egna initiativ
• Förmåga att skapa kontakt, förtroende och ge service, såväl på distans som i möten
• Förmåga att inhämta, värdera och systematisera information/statistik
• Förmåga att anpassa information efter mottagare och situation
Det är vidare meriterande om du har:
• Utbildning inom HR-området alt annan administrativ utbildning
• Ett antal års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter där bereda och samordna ärenden har ingått
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Anställningen
Arbetsort: Malmö
Anställningsform: Vikariat
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. En säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.
Så ansöker duGenom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Emma Färlin, tfn 072-217 02 06.
Mer om polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29 500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-08
Ange följande referens när du ansöker: C17931/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Jönsson 010-56 14 730
FöretagPolismyndigheten, HR-avdelningen
AdressPolismyndigheten, HR-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 3967381
Observera att sista ansökningsdag har passerat.