HR-administratör till Göteborg
Bemannia AB (Publ.) / Administratörsjobb / Göteborg
2025-12-12
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia AB (Publ.) i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige Till vår myndighetskund i Göteborg söker vi en HR-administratör för ett heltidsuppdrag med start januari 2026. Du blir en del av ett kompetent HR-team där du ansvarar för administration i Personec, stöd till chefer och HR-specialister samt hantering av frånvaro, anställningar, löneunderlag och avtal. Uppdraget pågår i sex månader och utförs på plats i Göteborg.
Om uppdraget Vi söker en HR-administratör till vår kund i Göteborg. Uppdraget förväntas starta snarast januari 2026 och pågå i 6 månader. Uppdraget omfattar 100% motsvarande en heltid. Arbetet sker i kundens lokaler i Göteborg
Publiceringsdatum2025-12-12ArbetsuppgifterI denna tjänst kan exempelvis nedan arbetsuppgifter förekomma;
löpande personaladministration
administration av anställningsärenden
ge support och rådgivning i HR-frågor
arbete utifrån regler och rutiner kring anställningar
administrativt stod i rekrytering av personal
samordna och administrera utbildningar och HR-aktiviteter
schemaläggning och bemanning
Kvalifikationereftergymnasial utbildning med inriktning personal/HR eller likvärdig utbildning
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör/HR-administratör
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
goda kunskaper om HR-systemet Personec
kunskaper om lagar, förordningar och avtal på området.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef
Möjlighet till fler spännande uppdrag
Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad
Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 19/12.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel,
Kajsa.hessel@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia AB (Publ.) (org.nr 556626-8347),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Kajsa Hessel
kajsa.hessel@bemannia.se +46709397500 Jobbnummer 9642914