HR-administratör till GKN

Skill Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB i Trollhättan, Vänersborg, Lilla Edet, Uddevalla, Stenungsund eller i hela Sverige

Vill du vara en viktig del av vårt team och bidra till att säkerställa högkvalitativ utbildning och kompetensförsörjning? Vi söker en strukturerad och engagerad administratör med god datorvana och administrativ förmåga. Låter detta som dig? Skicka i så fall in din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2023-10-26

Om företaget
GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll.

Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan.

Arbetsuppgifter
Funktionen kompetensutveckling (L & D), är en del av HR- avdelningen på GKN Aerospace, och arbetar med administration och utveckling kopplat till kompetensförsörjning. Funktionens uppgift är att driva, koordinera och ge stöd till verksamheten och i förlängningen våra medarbetare, avseende kompetensförsörjning och kompetensutveckling. En viktig del av jobbet är att dokumentationen är korrekt. Du kommer jobba tätt med de andra HR funktionerna inom avdelningen.

Arbetsuppgifterna är varierande både vad det gäller svårighetsgrad, karaktär och omfattning. Du kommer att ha egna ansvarsområden och bland annat arbeta med kurskatalog, kursutvärderingar samt bokningar av lokaler.

I rollen ingår det också att vara ett stöd för våra internutbildare och vara delaktig vid både utveckling och förvaltning av utbildning och därmed stor delaktighet i kvalitetssäkring av vår utbildning. Vår funktion är stöd i processen så att kompetensförsörjning och tillhörande administration utformas så att interna och externa krav omhändertas och säkerställs.
De administrativa systemen du kommer att arbeta i är främst SAP baserat.

Profil
Vi ser att du har mycket god administrativ förmåga och datorvana samt kan hantera och förstår administrativa system. Då arbetsuppgifterna innebär kvalificerad administration ser vi att du är strukturerad för att kunna hålla ordning på dokumentation, förstå verksamheten krav och behov samt sköta dokumentation av detta.

Du kommer arbeta tillsammans med chefer och medarbetare ute i verksamheten och därför är kommunikation, god integritet, lyhördhet och samarbetsförmåga är viktigt för oss. Funktionen stöttar och supportar även varandra internt inom HR, därför kommer rollen vid tillfällen vara bred och varierande. Vi ser därför att du både har erfarenhet av liknande arbete och en utbildningsbakgrund inom personal och arbetslivsfrågor.

God förmåga i svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av administration, kompetensutveckling eller kompetensförsörjning från tidigare anställningar som är kopplade till interna och externa krav.

Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av oss på Skill med goda möjligheter till fortsatt anställning på GKN.

Om du känner att detta är en roll för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor kring tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare Hilda Rehn hilda.rehn@skill.se

Om företaget
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag.
People change - everything.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8850".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skill Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556685-8618), https://skill.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Hilda Rehn
hilda.rehn@skill.se
+46 79 006 79 90

Jobbnummer
8217615

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB: