HR-administratör till fordonsindustrin

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du något års erfarenhet i en administrativ roll? Är du noggrann, strukturerad, service-minded och gillar att hjälpa andra? Vill du vara en del av en internationell affärsmiljö där du får möjligheten att utvecklas såväl personligt som professionellt? Vi söker nu en HR-administratör till vår globala kund inom fordonsindustrin.

Publiceringsdatum
2019-06-14

Om tjänsten
Som HR-administratör hos vår globala kund kommer du att vara en del av ett team som supporterar en global koncern med diverse administrativa tjänster kopplade till personalfrågor. Främsta fokus i tjänsten kommer övergripande vara hantera och registrera ledigheter/frånvaro, sjukdom, löneförändringar, byte av tjänst, arbetstillstånd, ändring av arbetstid m.m. Du kommer också att ansvara för att all administration kring uppsägningar eller förflyttningar inom organisationen kan skötas på ett effektivt sätt.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Registrera underlag och uppdatera information i diverse system
• Administrera anställningar/uppsägningar/förflyttningar
• Ta fram rapporter/statistik med relevant information
• Ansvara för diverse avstämningar och se till att allt stämmer
• Kontakt med chefer och anställda
• Övrigt administrativt arbete

Avdelningen arbetar i nära samarbete med övriga avdelningar inom HR-support och tillsammans ansvarar ni för att leverera en förstklassig HR-support till organisationen.

Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Adecco och uthyrd som konsult till kunden.

Om dig
Vi tror att du har minst något års erfarenhet av en administrativ roll och en relevant eftergymnasial utbildning kopplat till området. Du behöver kunna läsa avtal, regler och riktlinjer samt ha en förståelse för vikten av noggrannhet och detaljfokus i detta arbete samtidigt som du inte tappar fart. Som person tror vi att du är service-minded, kundfokuserad, noggrann och strukturerad. Du har en god samarbetsförmåga och förstår vikten effektiva team där alla tar sitt ansvar för att kunna leverera förstklassig support inom teamets expertområde till chefer och anställda runt om i organisationen. Du har god prioriteringsförmåga och behåller fokus även vid stressiga situationer. Har du goda kunskaper i system så som SAP och MS Office (främst Excel) är detta väldigt meriterande. Vi ser gärna att du lätt sätter dig in i nya system överlag.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Fredriksson på sofia.fredriksson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

HR, Administration, Administrator, Automotive Industry

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-23
Ange följande referens när du ansöker: ref-30264
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Fredriksson sofia.fredriksson@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4842457

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: