HR-administratör till fordonsindustrin
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du något års erfarenhet i en administrativ roll? Är du noggrann, strukturerad, service-minded och gillar att hjälpa andra? Vill du vara en del av en internationell affärsmiljö där du får möjligheten att utvecklas såväl personligt som professionellt? Vi söker nu en HR-administratör till vår globala kund inom fordonsindustrin.
Publiceringsdatum2019-06-14Om tjänstenSom HR-administratör hos vår globala kund kommer du att vara en del av ett team som supporterar en global koncern med diverse administrativa tjänster kopplade till personalfrågor. Främsta fokus i tjänsten kommer övergripande vara hantera och registrera ledigheter/frånvaro, sjukdom, löneförändringar, byte av tjänst, arbetstillstånd, ändring av arbetstid m.m. Du kommer också att ansvara för att all administration kring uppsägningar eller förflyttningar inom organisationen kan skötas på ett effektivt sätt.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Registrera underlag och uppdatera information i diverse system
• Administrera anställningar/uppsägningar/förflyttningar
• Ta fram rapporter/statistik med relevant information
• Ansvara för diverse avstämningar och se till att allt stämmer
• Kontakt med chefer och anställda
• Övrigt administrativt arbete
Avdelningen arbetar i nära samarbete med övriga avdelningar inom HR-support och tillsammans ansvarar ni för att leverera en förstklassig HR-support till organisationen.
Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Adecco och uthyrd som konsult till kunden.
Om dig
Vi tror att du har minst något års erfarenhet av en administrativ roll och en relevant eftergymnasial utbildning kopplat till området. Du behöver kunna läsa avtal, regler och riktlinjer samt ha en förståelse för vikten av noggrannhet och detaljfokus i detta arbete samtidigt som du inte tappar fart. Som person tror vi att du är service-minded, kundfokuserad, noggrann och strukturerad. Du har en god samarbetsförmåga och förstår vikten effektiva team där alla tar sitt ansvar för att kunna leverera förstklassig support inom teamets expertområde till chefer och anställda runt om i organisationen. Du har god prioriteringsförmåga och behåller fokus även vid stressiga situationer. Har du goda kunskaper i system så som SAP och MS Office (främst Excel) är detta väldigt meriterande. Vi ser gärna att du lätt sätter dig in i nya system överlag.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Fredriksson på
sofia.fredriksson@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
HR, Administration, Administrator, Automotive Industry
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-23
Ange följande referens när du ansöker: ref-30264
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Fredriksson
sofia.fredriksson@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 4842457
Observera att sista ansökningsdag har passerat.