HR-administratör till bolag verksamt inom medicinteknik

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta administrativt ett par år? Är du noggrann, strukturerad, service-minded och gillar att hjälpa andra? Vi söker nu en HR Administratör till vår internationella kund verksamma inom medicinteknik i Mölndal.

Publiceringsdatum
2022-02-16

Om tjänsten
Som HR Administratör hos vår internationella kund kommer du att stötta organisationen med diverse administrativa uppgifter inom HR administration. Mestadels kommer du att arbeta i ett ärendehanteringssystem. De ärenden som du kommer hantera är bland annat administration rörande onboarding, crossboarding och offboardning. Vidare kommer du administrera ledighetsansökningar, skriva avtal och skicka ut för signering, starta olika processer i systemet, registera löneförändringar, ändring av arbetstid m.m. Mestadels influeras du av administrativt arbete men du kommer också ha kontakt med kollegor och medverka i vissa mindre möten. Du kommer ingå i ett mindre HR-team men också få stöttning från kollegor som sitter i Europa.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Registrera underlag och uppdatera information i diverse system
• Administrera anställningar/uppsägningar/förflyttningar
• Övrigt administrativt arbete

Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos oss på Adecco samt arbetar som konsult hos vår internationella kund. Önskad start för uppdraget är omgående och pågår initialt 6 månader. För rätt person beräknas uppdraget vara av löpande karaktär.

Om dig
Vi tror att du har minst ett par års erfarenhet av en administrativ roll och en relevant eftergymnasial utbildning kopplat till området. Du behöver kunna läsa avtal, regler och riktlinjer samt ha en förståelse för vikten av noggrannhet och detaljfokus i detta arbete samtidigt som du inte tappar fart. Som person tror vi att du är service-minded, kundfokuserad, noggrann och strukturerad. Du har en god samarbetsförmåga och förstår vikten effektiva team där alla tar sitt ansvar för att kunna leverera förstklassig support inom teamets expertområde till chefer och anställda runt om i organisationen. Du har god prioriteringsförmåga och behåller fokus även vid stressiga situationer. Har du goda kunskaper i system så som SAP och MS Office (främst Excel) är detta väldigt meriterande. Vi ser gärna att du lätt sätter dig in i nya system överlag.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningsperioden. Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om du har några frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elsa Tidblom via Elsa.Tidblom@adecco.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord
HR, HR-generalist, HR-specialist, administratör, admin, HR-admin, HR-koordinator, internationellt, konsult, consultant, HRBP, Sverige, Göteborg, Gothenburg, customer service, automotive, HR-team, HR-ansvarig

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-37054".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Elsa Tidblom

Jobbnummer
6348409

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: