HR-administratör till BlueStep Bank

Bluestep Bank AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bluestep Bank AB i Stockholm, Helsingborg eller i hela Sverige

BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna. BlueStep erbjuder alltså ett alternativ under den period kunden av olika anledningar inte kan få lån av de flesta andra banker. Vanliga anledningar till den traditionella bankens låneavslag är kundens anställningsform och ekonomiska historik. Många människor har idag vikariat, projektanställning eller är egna företagare, men de inkomstformerna anser ofta de traditionella bankerna vara mindre säkra än inkomsterna från en fast anställning. BlueStep Bank gör en annan bedömning och har hjälpt tiotusentals människor med lån genom att utgå från den nuvarande och framtida betalningsförmågan, och inte bara titta på anställningsform och kredithistorik.

BlueStep Bank etablerades i Sverige 2005 och i Norge 2010. Sedan 2017 heter vår ägare EQT. Vårt erbjudande omfattar bolån, privatlån och sparkonton till privatpersoner. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är över 200 anställda fördelat mellan huvudkontoret i Stockholm, Oslo och Helsingborg. BlueStep Bank har medarbetare med mycket varierande ursprung och bakgrund och vi är övertygande om att det gör oss bättre på att förstå och möta våra kunders behov!



Om tjänsten
Är du relativt nyexaminerad, gärna med viss erfarenhet av personaladministration?

Vi söker en personalvetare eller motsvarande som kommer att ingå i HR-funktionen, som i dagsläget består av ett team på ca 4 personer. Du kommer att arbeta i en bred administrativ roll där du bygger grundkompetens samtidigt som du utvecklar nya förmågor. Ditt huvudsakliga ansvar är personaladministration inklusive att sammanställa underlag inför månatlig löne- och pensionsprocess. Detta i ett nära samarbete med extern löne-, pensions och försäkringspartners, utöver interna intressenter. En viktig uppgift inom området är att besvara frågor från chefer och medarbetare, varför viss arbetsrättslig kunskap underlättar. En annan återkommande uppgift är rekryteringsadministration eftersom BlueStep expanderar med en rad rekryteringar.

Vi har ett relativt nytt personaladministrativt system (CatalystOne), där vi ser att du är en viktig del i att utveckla smartare och effektivare flöden (krävs ingen programmering). Du kommer även att ha i uppgift att bidra till att utveckla HR-statistik, inklusive tillämpning.

Utifrån tillgänglig tid, behov och intresse ser vi också gärna att stöttar inom olika områden, så som rekrytering och kommunikation.



Din profil

För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du:

• Är nyfiken och bra på att ta reda på saker
• Har ett intresse och sinne för logik, system och process
• Gillar siffror och är van att jobba i Excel
• Har viss arbetsrättslig kompetens
• Har en god kommunikativ förmåga - i både tal och skrift
• Har stark integritet
• Är strukturerad med förmåga att hantera flera ärenden samtidigt
• Har god förmåga att samverka
• Ett driv att vilja förbättra och automatisera - för att frigöra tid
• Har en positiv inställning till utmaningar
• Naturligt bidrar positivt i ett team

Vi ser att du har universitet eller högskolexamen, troligen inom personaladministration. Du kan vara nyutexaminerad, men det är mycket meriterade om du har viss relevant arbetslivserfarenhet.

Du kommer till ett team med spridning i ålder och erfarenhet, där alla är mycket positivt inställda till upplärning och dela erfarenheter. Rollen ger dig en stor möjlighet att bygga en stabil grund inom HR att fortsätta utvecklas utifrån. Detta i ett spännande företag i en spännande fas.



Erbjudande
Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det.
Då är BlueStep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!



Intresserad?
Intervjuer sker löpande, så ansök gärna snarast och senast 20 okt. Vill du mer information eller har frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta HR@bluestep.se. Vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-10-05

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bluestep Bank AB

Adress
Bluestep Bank AB
Sveavägen 163
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 163

Jobbnummer
4386864

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bluestep Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bluestep Bank AB: