HR-administratör / Systemansvarig / HR-system

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-10-12

Företaget
Coromatic gör det möjligt för företag och organisationer att driva sin verksamhet utan avbrott. Som Nordens ledande leverantör av lösningar för verksamhetskritisk infrastruktur, s.k. Critical Facilities Solutions, säkrar de tillgänglighet till kraftförsörjning och datakommunikation. Coromatic har ett heltäckande tjänsteerbjudande, där de tar fullt ansvar från strategi och design till integration, underhåll och drift av Critical Facilities Solutions. Deras expertkunskap omfattar kraft, kyla, nätverk och datakommunikation samt säkerhet.

Coromatic har drygt 530 anställda i Norden och har i dagsläget levererat lösningar och tjänster till företag i mer än 50 länder runtom i världen.


Dina arbetsuppgifter
Som HR-administratör ansvarar du för Coromatics interna HRM-system, HR Sympa. Du arbetar huvudsakligen med att se över systemets användarvänlighet i de olika HR-processerna, utveckla systemet samt göra det mer anpassat efter de interna HR-processerna. Arbetet innebär initialt att ladda upp medarbetardata, befattningsbeskrivningar, anställningsavtal och översättning av systemet. Utöver det huvudsakliga ansvaret av HR-systemet tillkommer generell HR-administration såsom att se över anställningsavtal, på- och avanmälning gällande pension, eventuell löneadministration samt ladda upp användaruppgifter inför medarbetarsamtal och sammanställa resultat därefter m.m.

Denna tjänst sträcker sig initialt 5 månader.


Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom personal, ekonomi, beteendevetare eller liknande
• Tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt samt i HR-system alternativt andra stöd- eller CRM-system.
• Meriterande med tidigare relevant arbetslivserfarenhet inom HR
• Goda kunskaper inom Excel, starkt meriterande om det ingått i dina tidigare dagliga arbetsuppgifter
• Flytande i tal och skrift på svenska och engelska

För att trivas i rollen är du självgående och driven och du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare är du noggrann och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete väl. Då du arbetar nära övriga inom HR-avdelningen trivs du med att samarbeta såväl som du trivs med att ta egna initiativ och självständigt driva ditt arbete framåt. Därtill är du en god kommunikatör och har inga svårigheter att ta kontakt med olika personer internt som externt. Då du har ett huvudsakligt ansvar för det interna HRM-systemet ser vi att du har en lösningsfokuserad inställning och arbetssätt, du ser och analyserar lösningar i systemet för att leverera den bästa och mest användarvänliga funktionen.

Övrig information:

Start: Omgående, önskvärd start i början på november
Plats: Bromma
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: HR, HR-administratör, HR-assistent, administratör, assistent, system, HRM-system, systemansvarig

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Larsson jessica.larsson@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4400296

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: