HR-administratör/Specialist
Ankarsrum Motors AB / Administratörsjobb / Västervik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västervik,
Vimmerby,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Hultsfred eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ankarsrum Motors AB i Västervik Ankarsrum Motors AB är en ledande tillverkare av små elektriska motorer, drivsystem och köksmaskiner för kunder över hela världen. Tillverkare av konsument- eller industriprodukter väljer Ankarsrum där kundanpassade lösningar och hög kvalitet i slutprodukten är avgörande. Företaget ägs av det börsnoterade AB Traction och har en i hög grad automatiserad produktion med en omsättning på ca 180 mkr. Ytterligare information finns på
www.ankarsrum.com. Till vår administrativa avdelning söker vi nu en HR-administratör/Specialist med placering i Ankarsrum.
Du ingår i ett team på 4 personer som utgör ekonomi och personalavdelning för koncernens bolag i Ankarsrum: Ankarsrum Motors AB, Ankarsrum Die Casting AB, Ankarsrum Kitchen AB och Ankarsrum Fastighets AB.
Rollen innebär att du är avdelningens och företagets specialist inom HR och PA området. Du rapporterar till ekonomichefen.
I dina ansvarsområden ingår bla att:
• Självständigt hantera och ansvara för hela löneprocessen ink bla reseräkningar, kvittoredovisning, semesterskuld, förmånsbilar, arbetsgivardeklarationer och kontrolluppgifter.
• Administration av personalförsäkringar som pension, TGL och olycksfall.
• Administration av anställningsavtal, arbetsgivar- och inkomsintyg.
• Kontakter med försäkringskassan, Collectum, Fora mm.
• Hålla dig uppdaterad på arbetsrättsliga lagar för att kunna stötta och utbilda medarbetare och chefer.
• Ta fram samt sammanställa rapporter och statistik.
• Ansvara för uppdatering av personalhandboken.
• Genomföra lönekartläggning.
• Vara ett stöd till organisationen kring diverse HR- och PA-Frågor.
• Samordna medarbetarsamtal, lönesamtal och planera kompetensutveckling.
• Utbilda och introducera nyanställda.
Då vi är en mindre administrativavdelning måste du vara flexibel för att hantera övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Vi söker dig som:
• Har erfarenhet av att arbeta självständigt inom PA området. Du har minst två års arbetslivserfarenhet inom lönehantering.
• Vi söker dig som är minst gymnasieekonom
• Som person trivs du i en roll där du är drivande och tar mycket ansvar för att få saker gjorda. Du är social, noggrann, flexibel och prestigelös person med känsla för struktur och med ett metodiskt och serviceinriktat arbetssätt. Du jobbar noggrant och med hög integritet för att skapa förtroende i organisationen. Du är lösningsorienterad och proaktiv.
• Du är van vid att arbeta i olika redovisnings- / lönesystem samt har goda kunskaper i Excel och övriga Officepaketet.
Vi erbjuder dig:
• Ett ansvarsfullt arbete där du kommer vara del i utvecklingen av HR funktionen.
Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Mer information om tjänsten lämnas av CFO Berit Jansson, telefon 070-241 56 66.
Varaktighet, arbetstid
Sex månaders provanställning
Publiceringsdatum2017-08-31Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-30
FöretagAnkarsrum Motors AB
AdressAnkarsrum Motors AB
59370 ANKARSRUM
Jobbnummer 3672508
Observera att sista ansökningsdag har passerat.