HR-administratör sökes på heltid i Stockholm med erfarenhet av l - Love My Office AB - Ekonomiassistentjobb i Stockholm
HR-administratör sökes på heltid i Stockholm med erfarenhet av l
Love My Office AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Love My Office AB i Stockholm

OM ARBETSGIVAREN
OTIS är världens största tillverkare av hissar, rulltrappor och rullrappor. De fortsätter att leda den bransch som de skapade för mer än 167 år sedan. Framgången beror på deras banbrytande och kreativa anda, en innovationskultur och självklart kundernas förtroende för dem. Kanske är det DU som är deras nästa payroll och HR admin OTIS-familjen?
Som löne- och HR-administratör har du en bred och central roll i företaget. Ditt ansvarsområde kommer bland annat inkludera förberedelse och insamling av underlag inför lönekörning som du sedan lämnar över till en extern partner. Dessutom ska du se till att löner och olika ersättningar och tider blir registrerade korrekt i lönesystemet.
Du genomför självständigt löneadministrationen och beräknar löner för alla kategorier av anställda som består av både tjänste- och kollektivanställda. Du läser, tolkar och tyder kollektivavtal i samband med förberedelse av löneunderlag.
Du är även delaktig i att agera stöd och support ut mot organisationen gällande lön och andra HR-relaterade frågor. Utöver löne- och HR-administration kommer du ha en central roll i att dokumentera och ta fram processer samt processkartor över lönekörningen och HR-administrationen i Sverige. Därav ser vi att du trivs i en föränderlig miljö där du får arbeta med olika förbättringsprocesser.

Publiceringsdatum
2021-09-18

Kvalifikationer
För att trivas bra i rollen ser vi att du som person är nyfiken och motiveras av att sätta igång och driva idéer och projekt framåt. Du är inte rädd för att testa dig på nya tillvägagångssätt samt tycker det är stimulerande att bidra med förbättringar. Samtidigt tror vi att du är en strukturerad person med en förmåga att prioritera rätt saker i tid, även då tempot är högre.
Du är duktig på att hålla tidsramar och är mån om att arbeta tills jobbet är gjort. Vidare ser vi att du får energi av att umgås med nya människor och trivs med att ha många kontaktytor.

Krav för tjänsten:
Har minst 3 års erfarenhet som löne- och HR-administratör
Erfarenhet av att arbeta i HRM-system, exempelvis Workday, Success Factor, Workday eller liknande
Erfarenhet av att arbeta i ett lönesystem som Hogia Lön+, Visma, Aditro, eller motsvarande
Goda kunskaper i Excel och beräkningar
Flytande kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska

Vi värderar högt att du:
Erfarenhet vid rekryteringsprocesser och administration är en fördel
En fördel, erfarenhet av arbete hos lönesystemsleverantör, lönesupport, konsulthus, shared servicecenter
Intresse och fallenhet för att parallellt jobba i olika IT system, interna och externa

I denna rekrytering blir du anställd direkt av OTIS AB, och Love My Office är behjälplig i rekryteringen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Love My Office AB
Telefonvägen 30
12626 HÄGERSTEN

Jobbnummer
5977310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Love My Office AB: