HR-administratör med systemvana

Kungliga Operan AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm

-förstärkning på deltid under hösten
Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på cirka 600 MKR . Vi producerar årligen omkring 20 opera- och balettproduktioner, spelar cirka 220 föreställningar, hundratals konserter och flera hundra aktiviteter för barn och unga. Repertoaren spänner över flera sekler och innehåller både klassiska och nyskrivna verk.
Drygt 500 tillsvidareanställda och lika många visstidsanställda under ett år har Operan som sin arbetsplats. Vi har medarbetare från fler än 20 olika länder och som tillsammans representerar över 120 yrkeskategorier. Vi har en stor andel rörlig personal och arbetar med tre olika kollektivavtal. Det finns ett etablerat systemstöd för att hantera anställningsflöden och rapporthantering, och vi arbetar idag i HCM systemet Catalyst One med integration mot ett outsourcat lönesystem.
I HR ingår förutom HR-administratör också en HR-chef, två HR-partners, en HR-controller och en intern företagshälsovård bestående av en företagssköterska och fyra fysioterapeuter. Den här tjänsten är en förstärkning av HR-administrationen under hösten och är en halvtidstjänst. Arbetstiden kan förläggas i samråd med HR-chefen och arbetet kan efter en introduktionsperiod också utföras delvis på distans.
Betoningen på rollen ligger i hantering av de HR-administrativa uppgifterna kopplade till framtagande av avtal och avslut av anställningar. Med rollen kommer ett superuser-ansvar för systemet. I arbetet hanterar du många interna kontakter och uppgifter parallellt så arbetet ställer stora krav på att du arbetar strukturerat. Du vägleder och kompetensutvecklar i viss mån Operans chefer i hantering av systemet.
Som HR-admin har du också ett ansvar för HR-relaterad kommunikation på intranätet.
Om vad vi söker
Vi vill att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och av att arbeta med ett systemstöd, gärna ett HCM-system.
Meriterande är:
Arbetslivserfarenhet eller utbildning inom HR
Förståelse för HR-processer
Erfarenhet av Catalyst One
Övergripande kunskap om arbetsrätt
Erfarenhet av kollektivavtal
Excelvana

För rollen är det viktigt att du också är noggrann och kommunikativ.
Som HR-administratör har du en viktig informativ och samordnade roll mot våra kontaktytor i organisationen. Du kommer också få möjlighet att växa och bygga din erfarenhet inom administrativt och brett HR-arbete. Som en del av Kungliga Operan så blir du en del av en kreativ berikande verksamhet med ett långt kulturarv.
Kontoret är centralt beläget i Operahuset vid Stockholms ström. Möjlighet till viss flexibilitet mellan arbete i hemmet och på kontoret finns. Tjänsten är visstidsanställning på deltid under perioden augusti - december.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 24 juni. Du söker genom att svara på urvalsfrågorna och bifoga ett CV. Vi har som ambition att tillsätta tjänsten innan semestrar och intervjuer är tänkta att hållas i slutet på juni, så var snabb att söka.
Om du har frågor om tjänsten så är du välkommen att ställa dem på HR@operan.se så svarar vi på dem så snart vi kan.

Ersättning
Deltidslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungliga Operan AB (org.nr 556190-3294)

Arbetsplats
Kungliga Operan

Jobbnummer
8757613

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Operan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Operan AB: