HR-administratör med intresse för löner

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta administrativt på en myndighet och har intresse av att utvecklas inom HR? Är du självgående och har lätt för att lära? Då kan vi ha uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2016-09-13

Beskrivning
Vi söker nu en HR-administratör till vår kund, en myndighet som verkar inom näringslivet för att främja bland annat entreprenörskap och utveckling. Myndighetens kontor är beläget mitt på Södermalm i Stockholm.

Här erbjuds du en bred roll i vilken du får hantera all förekommande HR-administration på myndigheten. Detta innebär administration kring anställningar, löner, sjukskrivningar, friskvård, pensioner, resor med mera. Ditt ansvar gällande löner sträcker sig till att ta fram underlag för dessa och vara kontaktperson gentemot Statens servicecenter som sköter resten av lönearbetet. Du kommer även ha i uppgift att ta fram underlag och statistik såväl internt som externt. Utöver din administrativa funktion har du en central roll i olika utvecklingsprojekt, där det projekt som ligger närmast i tiden innebär införande av ett nytt lönesystem.

Rätt person för uppdraget har god förmåga att hålla många bollar i luften och en hög servicekänsla. Det är viktigt att du trivs i roller där du mycket kontakt med andra då du kommer att svara på frågor och bidra med service till myndighetens anställda. Det här är en utmärkt möjlighet för dig som tycker om administrativt arbete och vill utveckla dina kunskaper inom HR!

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil för detta jobb
• Avslutad gymnasieutbildning
• Erfarenhet av administrativt arbete
• God datorvana
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande

• Statlig erfarenhet
• Tidigare arbete på en HR-avdelning
• Tidigare arbete med löner
• Erfarenhet av Palasso

Tjänstens omfattning och tillträde
Deltid (75 %), konsultuppdrag i 2 månader med chans till förlängning. Tillträde snarast möjligt.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14158MT i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
14158MT

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 14158
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
3046779

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: