HR-administratör med inriktning lön till Svenska Lumon AB

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Vallentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.


Publiceringsdatum
2018-10-23

Om företaget
Svenska Lumon AB är ett dotterbolag till Lumon International OY i Finland. Företaget har även dotterbolag i Norge, Spanien, Tyskland, Kanada, USA, Ryssland, Frankrike, Danmark och Schweiz. Lumons balkonginglasningar exporteras till ytterligare 25 länder med en total omsättning på 120 miljoner euro. I koncernen jobbar det ca 850 personer. I Sverige är vi i dagsläget 80 anställda och vi har kontor i Stockholm, Göteborg och inom kort även i Malmö. Läs gärna mer om oss på www.lumon.se

Dina arbetsuppgifter
Svenska Lumon har sedan 1992 hjälpt kunderna med inglasning av balkonger och vi är nu marknadsledande och vi växer snabbt. För att ha möjlighet att fortsätta växa i den takt vi vill söker vi nu en HR/Löneadministratör som kommer att ta ansvar för hela löneprocessen samt stötta vår ekonomi- och administrationsavdelning i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag på sex månader och för rätt person finns det mycket goda chanser för överrekrytering.

Som HR/Löneadministratör hos Svenska Lumon kommer du att ansvara för löneprocessen för cirka 80 anställda. Du kommer att vara ett stöd till de anställda och fungera som ett bollplank till verksamheten i lönerelaterade frågor. Du kommer att ges stort utrymme att utforma rutiner och processer kopplade till lön och ersättningar.

I dina arbetsuppgifter ingår även:

• Uträkning och registrering av löner, utlägg, provisioner osv.
• HR-administration inklusive tolkning av Kollektivavtal.
• Hjälpa till med rekryteringsprocesser, skapa policys och rutiner.
• Administrera pensioner och försäkringar.
• Viss hantering av tjänstebilar.
• Semesterlöneskuld, bokning av löner mm.
• Andra arbetsuppgifter kopplade till ekonomiavdelningen, speciellt leverantörsreskontran där du kommer hjälpa till en del med skanning av fakturor, konteringar och utskick till rätt flöde.

Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som i dagsläget består av 3 personer och du rapporterar till Ekonomiansvarig. I rollen kommer du att arbeta nära dina kollegor i teamet och du förväntas ha viljan att hugga i där det behövs. Då Svenska Lumon växer så kan rollen på sikt komma att utvecklas.

Vem är du?

På Svenska Lumon värdesätter vi att du har en mycket positiv inställning, att du är noggrann, har hög känsla för service samt att du periodvis kan hantera ett högt arbetstempo. Du är en driven och engagerad person som tillsammans med företaget jobbar långsiktigt och målinriktat.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper men vi tror att du som söker:

• Är minst gymnasieekonom eller motsvarande
• Minst 2-5 års arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av Hogia Bygglön Plus är meriterande, men inget krav.
• Är flytande i svenska, både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska, tal och skrift.
• God datavana, främst MS Office
• Det är meriterande om du arbetat i något affärssystem, vi arbetar i Microsoft Dynamics AX, Microsoft D365, PaletteArena och BasWare.

Du erbjuds

Svenska Lumon erbjuder dig en spännande och bred roll i ett växande företag. Du kommer att vara placerad på huvudkontoret i Vällingby. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du initialt kommer att vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning med ambitionen att bli anställd hos Svenska Lumon.

Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amanda Rietz på amanda.rietz@jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amanda Rietz amanda.rietz@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4417102

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: