Hr-Administratör Med Fokus På Utbildningskoordinering Till Alten

Alten Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg, Härryda, Trollhättan, Uddevalla, Grästorp eller i hela Sverige

Vill du jobba i en administrativ och samordnande roll med stort servicefokus? Vi söker nu en HR-administratör med fokus på utbildningskoordinering!

Som HR-administratör blir du en del av vårt HR-team i Sverige på 30 medarbetare där du ingår i ett mindre team på 4 personer som ansvarar för interna HR-processer kopplat till perioden under och efter anställning för våra medarbetare.

Publiceringsdatum
2019-02-18

Arbetsuppgifter
Som HR-administratör kommer du främst att fokusera på upphandling, koordinering och administration av vår interna utbildningsverksamhet, vilket innebär följande arbetsuppgifter:
• Behovsanalys
• Upphandling av kurser
• Bokning och koordinering av kurser
• Logistik för kursdeltagare
• Kontakt med kursdeltagare, leverantörer samt olika representanter i bolaget

Utöver detta tillkommer viss övrig HR-administration vid behov.

DIN PROFIL
Vi söker dig som trivs i en administrativ roll med återkommande arbetsuppgifter där du får möjlighet att utveckla dina processer och rutiner för att bli mer effektiv. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt samt ett sinne för detaljer. Vidare trivs du i en serviceinriktad roll med många kontaktytor där du får nytta av din goda kommunikationsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom HR, administration eller liknande
• Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande
• Erfarenhet från en administrativ eller koordinerande roll
• Goda kunskaper i Excel

OM ALTEN
ALTEN är ett av Europas ledande konsultbolag med över 30 000 anställda i 22 länder. Vi utvecklar och levererar kompetens till världsledande bolag inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Defence & Aerospace och Industry.

Tjänsten är 100% tillsvidare med placering på vårt Göteborgskontor på Lindholmen. Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag för tjänsten är 8 mars och ansökningar behandlas löpande under ansökningstiden så tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR Development Manager Helene Schagerlind på helene.schagerlind@alten.se.

OBS! DITT FÖDELSEÅR SKA SKRIVAS ENLIGT DD/MM/ÅÅÅÅ I FORMULÄRET, INTE ÅÅÅÅ/MM/DD SOM INSTRUKTIONERNA VISAR. DETTA BEROR PÅ ETT TILLFÄLLIGT FEL PÅ HEMSIDAN.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-avdelningen, Alten

Företag
Alten Sverige AB

Adress
Alten Sverige AB
Theres Svenssons gata 15
41755 Göteborg

Kontorsadress
Theres Svenssons gata 15, Göteborg

Jobbnummer
4618697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: