HR-administratör/ löneadministratör med HR-erfarenhet

Bravura Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-08-25

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos HDI Global Specialty.

Om företaget
HDI Global Specialty ingår i koncernen Talanx som är en leverantör inom försäkringsbranschen. Talanx består av tolv specialiserade varumärken inom försäkrings- och återförsäkringssektorerna. Koncernen består av fler än 23.000 medarbetare som är verksamma i över 150 länder. HDI Global Specialty erbjuder sina kunder globala försäkringslösningar och är ledande inom försäkringsexpertis inom förnybar energi.

HDI Global Specialty tillhör en av världens största försäkringskoncerner och du blir en del av ett stort team som bland annat arbetar med försäkringsverksamhet inom agenturförsäkring. På kontoret i Stockholm sitter idag ca 110 st medarbetare som även innefattas av systerbolaget Hannover Re. Som medarbetare på HDI Global Specialty blir du en del av en företagskultur som kännetecknas av stort engagemang, kamratskap och personlig utveckling.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR-assistent arbetar du inom Shared Services på Stockholmskontoret, vilket innebär att du arbetar för båda bolagen och ansvarar för varierade administrativa uppgifter av olika karaktär och omfattning inom området.

Du har kontakt med det externa lönekontoret och ansvarar för löpande hantering av personaländringar och lönerelaterade ärenden såsom on- och offboarding, granskning av löner och tjänstepensioner. Du hanterar underlag och rapporter gällande tjänstepensioner inom FTP samt rapportering till myndigheter.

Du brinner för att förbättra och förenkla processer framför allt genom digitala lösningar.
Du arbetar i ett personalsystem och tillsammans med lönekontoret utvecklar och implementerar du användandet av dessa system ytterligare.

I rollen har du även en bred kontakt med dina kollegor samt med huvudkontoren i Tyskland, varför stor del av kommunikationen sker på engelska.

Du blir en del av teamet på HR- och administrationsavdelningen där du arbetar tätt tillsammans med dina kollegor. Rollen är av bred karaktär och det finns stora möjligheter till att utveckla dina ansvarsområden.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom HR eller ekonomi
• Minst 2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter gärna inom HR och lön
• God systemvana samt goda kunskaper i Officepaketet inklusive Excel
• God erfarenhet i HR/lönesystem och systemadministration
• Kunskap i Flex HRM är meriterande
• Erfarenhet av att hantera ITP-planer är meriterande
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Vi söker dig som är strukturerad och som brinner för att leverera goda resultat. Du är ordningsam och noggrann som person och trivs i en administrativ roll med varierade arbetsuppgifter inom HR, lönefrågor och systemadministration. Du har en vilja att lösa problem och är serviceinriktad som person. Då du kommer ha mycket kontakt internt och externt har du en tydlig och god kommunikativ förmåga och gillar att skapa effektiva samarbeten. Du trivs att arbeta i team samtidigt som du är självgående. Du har en förmåga att driva ditt eget arbete framåt och tar gärna initiativ inom ditt område och för att utveckla detta!

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: administratör, Stockholm, HDI Global Specialty, administration, ekonomi, HR, lön, Flex HRM, Officepaket

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5920461

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: