HR-administratör/konsultchef, start omgående, sökes!

Placera Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Till en av våra kunder söker vi nu en HR-administratör/konsultchef med start omgående. Företaget är verksamt inom rekrytering- och bemanningsbranschen och är ledande inom sin nisch. Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag på 3 månader men med goda möjligheter till en övergång i anställning hos företaget.

Publiceringsdatum
2015-07-16

Om tjänsten
Som HR-administratör/konsultchef kommer du att ansvara för en av företagets kunder och de 30-talet konsulter som jobbar hos kunden. Arbetet innebär mycket kontakt med konsulter och beställare samt mycket fokus på de administrativa delarna kring anställningar, kontrakt m.m. Tjänsten innefattar inte rekryteringsarbete utan handlar främst om att hantera administrationen kring konsulternas anställningar. 1-2 dagar per vecka kommer du att vara ute hos kunden och träffa konsulter och beställare.

Dina arbetsuppgifter
• Kontakt med konsulter och beställare, besvara frågor kring anställningar, löner, ledighet m.m.
• Upprätta anställningsavtal
• Hantera kontraktsskrivning med konsulter; informera om rutiner vid semester, sjukfrånvaro, tidrapportering m.m.
• Hantera administrationen kring konsulten i systemet Intelliplan samt administration i Excel
• Löpande arbete kring bl.a. förlängningar, uppsägningar och övergångar av konsulter

Kvalifikationer
För att passa i rollen som HR-administratör/ konsultchef tror vi att du har följande bakgrund:

• Utbildning inom personal/HR
• 1-2 års erfarenhet av HR- administrativa uppgifter
• Goda kunskaper i Officeprogrammen, främst Excel
• Erfarenhet av affärssystemet Intelliplan är meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Som person är du noggrann, lyhörd och gillar att ha en koordinerande roll. Du har en god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska. Du gillar att ha kontakt med människor, är en teamplayer och är flexibel. 

Är du intresserad av tjänsten som HR-administratör? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid- start omgående Konsultuppdrag via Placera Personal 3 månader- därefter goda möjligheter till övergång i anställning hos företaget Arbetstid: 8-17, med möjlighet till flex enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-15
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Eriksson, Rekryterare 08-586 22 719

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2341721

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: