HR-Administratör i central Stockholm
Avanzera AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Söker du en spännande möjlighet inom HR-administration och vill vara en viktig del av vår kunds förändringsresa? Vi söker nu en HR-administratör som kan hjälpa vår kund under en period av upp till 7 månader, med stor möjlighet till förlängning. Som en del av deras dedikerade HR-team kommer du att spela en central roll i att stödja HR-funktionen och säkerställa smidig HR-administration under två stora organisatoriska förändringar.
Vår kund är en global koncern som under 2023 påbörjade en spännande resa med att implementera ett nytt lönesystem och försystem för stämpling och schemaläggning. Dessutom blev de uppköpta, vilket har medfört omorganisationer, systembyten och förändrade HR-processer. De strävar efter att skapa en vinnande kultur med motiverade och engagerade medarbetare som arbetar tillsammans mot gemensamma mål.
Tjänsten är på heltid och det finns flexibilitet för remote-arbete. Startdatum för rollen är i december och kontoret är placerat i centrala Stockholm med mycket goda kommunikationsmöjligheter.
Då detta är ett längre konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund.
Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på:
https://www.reco.se/avanzera-abPubliceringsdatum2023-11-02Dina arbetsuppgifterSom HR-administratör kommer du att vara ansvarig för att stödja HR Business Partners, chefer och medarbetare i organisationen i HR-relaterade dokument och processer.
Vidare innefattar dina arbetsuppgifter att:
• Stödja uppdatering av regelverk kring HR-frågor enligt gällande lagar och avtal.
• Hjälpa till med administration för att säkerställa rätt lön enligt avtal och lagstiftning.
• Importera/Exportera rapporter från HR- och lönesystem.
• Föra dokumentation av nya moment i HR-processer.
• Kontrollera reseräkningar och säkerställa att de hanteras enligt gällande lagar och avtal.
• Hjälpa till med framtagandet av koncernbolagens KPI-er och Nyckeltal för intern- eller extern rapportering.
• Hantera personaldokumentation och arkivering.
BakgrundVi ser gärna att du har en 3-årig teoretisk gymnasieutbildning samt 1-2 års erfarenhet av HR-administration i en internationell miljö eller har genomfört en HR-administrativ utbildning. För att trivas i denna roll är det viktigt att du är noggrann, har förmågan att upprätthålla struktur och visar hög integritet i ditt arbete. Vi uppskattar ditt driv och din förmåga att planera och leverera i enlighet med deadlines. Att vara en lagspelare och ha utmärkta samarbetsförmågor är viktigt för oss, och vi ser gärna att du har goda kunskaper i Microsoft Office. Eftersom vår kund är en internationell koncern, är det värdefullt om du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Du kommer att arbeta med flera system, inklusive Agda, Skovik (reseräkningssystem), Benify (förmånsportal), Cegid/Talentsoft, Iron Mountain (leverantör för elektroniskt personalarkiv), HRplus8 och Medvind.
Vi erbjuder en möjlighet att vara en del av en spännande och dynamisk organisation som strävar efter att vara branschledande.
Tillsammans kommer vi att skapa värde för vår kund och dess affär. Om du är redo för denna utmaning och vill vara en del av vårt team, ser vi fram emot din ansökan.
Om företagetAvanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.
Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder
https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1636".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avanzera AB (org.nr 556520-1182),
http://www.avanzera.se Kontakt Cecilia Wiborg
cecilia.wiborg@avanzera.se Jobbnummer 8235963
Observera att sista ansökningsdag har passerat.