HR-administratör, HR-avdelningen

Strängnäs kommun, HR-avdelning / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, HR-avdelning i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt - nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

HR-avdelningen driver, utvecklar och samordnar kommunens HR-relaterade frågor, inklusive löneadministrationen.

Vi är tillsammans med HR-chef 17 positiva medarbetare.
Vårt uppdrag och målsättning är att vara professionellt verksamhetsstöd till chefer och medarbetare i arbetsgivarfrågor. Syftet är att skapa hållbara förutsättningar både för chefer och medarbetare så att kommunens verksamheter kan bedrivas hållbart med nöjda kunder/medborgare.
Ett annat viktigt uppdrag är att bidra till att kommunen som arbetsgivare kan attraherar, utvecklar och behåller engagerade medarbetare och chefer.

Vi har behov av att under en period utöka vår avdelning och därför söker vi nu en driven HR-administratör på 50 %, visstidsanställning, med start snarast möjligt till juni 2019.


Publiceringsdatum
2018-07-05

Arbetsuppgifter
Du kommer att stötta HR-avdelningens, HR-specialister med administrativa arbetsuppgifter. I uppdraget ingår bland annat att utforma och publicera rekryteringsannonser, svara på inkommande mejl, från både allmänheten och från chefer. Du kommer även bevaka gränsdagar enligt LAS, registrera handlingar. Du kommer till viss del vara behjälplig i MBL-förfarandet.

Vidare utför du en del systemvård, samt uppdatera HR-avdelningens kommunikationskanaler, både för internt och externt bruk.

Du har flera kontaktytor och ger service åt kommunens chefer på uppdrag ytterst av HR-chef.

Periodvis förekommer det arbetstoppar. Under hösten 2018 inför HR-avdelningen ett nytt HR-system, vilket innebär att du kommer arbeta i flera olika system. Detta betyder att du behöver ha lätt att anpassa dig till förändrade förutsättningar.

Vi erbjuder dig

• chansen att få arbeta med ett kompetent och glatt gäng kollegor, som ser fram emot att jobba med dig

• eget ansvar att själv lägga upp och planera dina arbetsuppgifter

• möjlighet att till viss del arbeta på distans

• förmånliga anställningsvillkor som exempelvis friskvårdbidrag och flexibel arbetstid.



Kvalifikationer
Vi söker dig som

• har pågående eftergymnasial utbildning inom arbetsrätt, juridik eller löneadministration alternativ har kompetens/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• har erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter
• har god datorvana och god kunskap i Officepaketet
• kan utrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• har ett gott bemötande och tycker om att ge service
• har god samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga
• är flexibel och har förmåga att prioritera mellan flera olika arbetsuppgifter
• har ett positivt förhållningssätt

Det är meriterande med avslutad utbildning inom relevant utbildningsområde, som exempelvis HR, juridik eller löneadministration.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värderingar, utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Välkommen att söka! Vi ser fram emot att läsa din ansökan.
Vi har för avsikt att hålla i intervjuer under v33.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast enligt ök, till och med, dock senast 2019-06-30.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-05
Ange följande referens när du ansöker: 335/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katharina Andersson 0152 293 67
Lina Svensson 0152 291 64

Företag
Strängnäs kommun, HR-avdelning

Adress
Strängnäs kommun, HR-avdelning
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 64580 Strängnäs

Jobbnummer
4243126

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, HR-avdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, HR-avdelning: